اصفهان؛

اتصال امام به خدا و اهل‌بیت(ع) عامل پیروزی انقلاب شد

معاون آموزش و تبلیغ نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت:اتصال امام خمینی(ره) به خدا و اهل‌بیت(ع) عامل پیروزی انقلاب اسلامی در برابر طاغوت پهلوی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جت‌الاسلام علیرضا مستشاری، در نشست مردمی برنامه‌های عمومی پويش ملی «چله انقلاب اسلامی» در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر برزک از توابع کاشان با اشاره به اینکه خداوند قرآن، پیامبران و ائمه را برای هدایت و نورانیت بشر فرستاد گفت:بر اساس آیه 44 سوره مائده هدایت و نور محقق نمی‌شود مگر بوسیله بستری که تعیین می‌شود.

وی، با اشاره به آیه 49 سوره مائده که نور و هدایت در کتاب‌های آسمانی است افزود:اصل مشروعیت، امر خدا در حکومت دینی است البته رای مردم نیز در مقبولیت حکومت هم مهم و موثر است چرا که اگر مردم همراهی نکنند امیرالمومنین(ع) هم که باشی تنها و خانه‌نشین می‌شوی.

به‌گفته‌وی،رای مردم تا وقتی خوب است که از هوای نفس پیروی نکنند و دنبال راحت‌طلبی، عیش و نوش نباشند وقتی مردم دنبال راحت‌طلبی بروند این دموکراسی فایده ندارد و نمی‌تواندحکو مت دینی خدا را همراهی کند.

معاون آموزش و تبلیغ نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها،با تاکید براینکه این آیات، آیات حکومت دینی و ولایت را تشریح می‌کند گفت: امام خمینی(ره)طبق این آیات انقلاب کرد.

حجت‌الاسلام مستشاری،اتصال امام راحل به خدا و اهل‌بیت(ع) راتاکیدکرد و گفت:امام خمینی(ره) بر اساس این اتصال انقلاب اسلامی و حکومت دینی را تشکیل‌داد و با لبیک و همراهی مردم پیروز شد و گرنه انقلاب‌های زیادی در خاورمیانه از جمله مصر و یمن رخ داده‌است اما چون الهی نبود مصادره شد و جاودان نشد.

*انقلاب، تشکیل حکومت دینی و اداره و نگهداری آن توسط مسوولین لازم و ملزوم یکدیگر است

وی،تشکیل حکومت دینی و انقلاب‌کردن را یک مساله دانست و گفت: طرف دیگر و مهم‌تر قضیه اداره و نگهداری این انقلاب بوسیله مسوولین است.

به‌گفته‌وی،در صورتی انقلاب و حکومت دینی اداره و نگهداری می‌شود که مسوولین ظلم‌نکنند و در سیاست داخلی و خارجی طبق قرآن عمل‌کنند البته مردم هم ساز هوای نفس را کوک نکنند.

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌های هر انقلاب و اینکه خیلی از مسوولین و یاران امام و انقلاب ریزش پیداکردند گفت:ریزش‌ها امری طبیعی است و حتی پس از وفات پیامبر اکرم(ص) نیز این ریزش‌ها اتفاق افتاد و یاران اصلی و همیشگی پیامبر و امیرالمومنین(ع) از کنار آنها پراکنده شدند و به خاطر پست، مقام، تجارت و مال دنیا و راحت‌طلبی به صف دشمنان پیوستند چون معتقد بودند امام علی(ع) شیوه پیامبر را دارد و آنها نمی‌توانند جنگ و سختی و فقر را تحمل کنند.

حجت‌الاسلام مستشاری،با اشاره به اینکه امام بالاتر از پیامبر نیست و مساله ریزش‌ها در

مورد انقلاب نیز همینطور است گفت: عاقبت‌بخیری در تداوم راه و ثبات قدم امری بسیار مهم است که با نبود آن بسیاری از ریزشها اتفاق می‌افتد.

*ریزش‌های انقلاب و بدعاقبتی افراد در اثر حب مال دنیا و فرزند

وی، در این خصوص به زبیر مشهور به سیف‌الاسلام و طلحة مشهور به طلحة‌الخیر پیامبر(ص) اشاره‌کرد و گفت:زبیر چهارمین مرد مسلمان پس از امیرالمومنین(ع) بود، محرم اسرار بیت

بیت حضرت بود، در ثقیفه به نفع امام علی(ع)علی شمشیر کشید، با خلیفه اول و دوم به احترام آن حضرت بیعت نکرد و به خلیفه سوم در شورای 6 نفره رای نداد اما به‌خاطر حب مال دنیا و فرزند از راه دین خارج شد و با پول‌های عثمان خلیفه سوم کارش به‌جایی رسید که مقابل علی شمشیرکشید.

به‌گفته‌وی،بعضی مسوولان ما نیز از اول خوب بودند ولی ریزش‌های آنها و فرار بعضی از آنها به خارج بر اثر نبود عاقبت بخیری و حب مال دنیا، راحت‌طلبی و عدم توان مقابله با سختی‌ها و ترجیح و تقدم خواسته‌های دشمن بر دین و ایمان اتفاق افتاد.

* برعکس عمل کردن خو استه دشمنان راهکارجلوگیری از انحراف انقلاب است

این کارشناس تحلیلگر مباحث روشنگری تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی و تاریخ اسلام،اظهارداشت:راهکارجلوگیری از انحراف و اعوجاج انقلاب الهی امام و دورنشدن آن از خدا اینست که هر چه دشمن می‌گوید و از ما می‌خواهد برعکس آن عمل کنیم و این همان کاری است که امام خمینی(ره) در ورودش به ایران در روز 12 بهمن 57 انجام داد.

حجت‌الاسلام مستشاری،،فرار شاه در 26دیماه و روی کارآمدن دولت موقت بختیار را زمانیکه معمار کبیر انقلاب اسلامی در فرانسه بود یادآورشد و گفت: علی‌رغم سفارش و پیام‌های مسوولان دولت‌های فرانسه، انگلیس و دیگر کشورهای غربی و اروپایی به امام راحل در فرانسه که مبادا به ایران بروید به صلاح شما نیست امام 12 بهمن به ایران آمدچون فهمید که آمدنش به ایران به صلاح دشمن نیست بنابراین برعکس خواسته آنها را عملی کرد و با اطمینان خاطر با وجود همه نگرانی‌های و خطراتی که برای جان وی وجودداشت وارد ایران شد.

به‌گفته‌وی، دشمنان هیچ وقت مصلحت ما را نمی‌خواهند و آمریکا و انگلیس در طول تاریخ یکبار هم نشده‌است که خیر ما و هیچ یک از کشورهای اسلامی را بخواهند.

وی،مخالفت دشمن با داشتن انرژی هسته‌ای برای ایران را خاطرنشان‌کرد و گفت: چون داشتن قدرت هسته‌ای ایران به صلاح و نفع آنها نیست با داشتن این قدرت برای کشور ما مخالفت می‌کند.

حجت‌الاسلام مستشاری،با مقایسه این تلنگرهای سیاسی و تاریخی افزود: اصل حکومت اسلامی برپایی آن است اما ماندگاری آن به دست مردم و مسوولین است که در همه عرصه‌ها برعکس خواسته‌ دشمنان را عملیاتی کنند.

*اروپا و آمریکا از ما راضی نمی‌شود مگر اینکه زیر بلیط آنها برویم

وی، با اشاره به آیه 51 سوره مائده که تبعیت‌نکردن از یهود و نصارا را تاکید می‌کند گفت: یهود زمان ما اسرائیل و نصارای عصر ما اروپا و آمریکا هستند که بر اساس این آیه هیچ وقت تا قیامت از مسلمانان راضی ‌نمی‌شوند مگر اینکه زیر بلیط آنها بروند و آل سعود بشوند.

به‌گفته‌وی،سیاست خارجی ما اینست که مسوولین از هر جناح در حفظ امنیت ملی کشور تابع بیگانگان، اروپا و آمریکا نشوند و اگر دلشان به حال انقلاب و کشور می‌سوزد از اخم و لبخند دشمن اثرپذیری نداشته‌باشند.

حجت‌الاسلام مستشاری،با اظهار تاسف از اینکه در اداره کشور ما به جایی رسیدیم که اخم آمریکا و اروپایی‌ها بعد از 250 هزار شهید کشور در مسوولان اثردارد گفت:آنها به خاطر اینکه دشمن اخم نکند 6 ماه اجازه آزمایش موشکی و پرتاب پنج ماهواره را به سپاه ندادند.

وی، با استناد به آیه 51 سوره مائده که هر کس برای یهود و نصاری قند در دلش آب شود از خود آنها و آبروی مسلمانان را برده‌است گفت:خداوند در این آیه مثل پدری که می گوید فرزندم را عاق کردم به کسانیکه با دشمن رفاقت کنند می‌گوید من به کسی که به من ظلم کند و به دشمنن لبخند بزند تا روز قیامت هدایتش نمی‌کنم.

*رفاقت با آمریکا و اروپا پیشرفت نمی‌آورد

به‌گفته‌وی،رفاقت با آمریکا و اروپا پیشرفت نمی‌آورد ترکیه 50 سال است که حتی ناموس، عزت، آبرو، و حیای زنهای خود را فروخت، اسلام‌زدایی کرد و ثابت کرد دین از سیاست جداست امادر اتحادیه اروپا قبولش نکردند چون گفتند اسم مسلمان را دارد.

این کارشناس تحلیلگر مسائل تاریخی و سیاسی، با تاکید بر اینکه اگر بخواهید پای دین خدا بمانید تا روز قیامت مشکلات تحریم، جنگ و سختی را خواهید داشت گفت:راضی شدن یهود و نصاری از مسلمانان طبق آیه 51 سوره مائده محال است و محال است که با آنها کناربیایند اگر بخواهند با ما کناربیایند باید خدا و شهدا را کنار بگذاریم.

حجت‌الاسلام مستشاری، با اشاره به استنباط بعضی از مسوولین که می‌گویند دنیا دهکده جهانی است، آمریکا کدخدا و ما رعیت آمریکا هستیم گفت:ما باید پای انقلاب، آرمان‌های امام و خون شهدا بایستیم و نگذاریم کسانیکه مقابل خط امام و خون شهدا می‌ایستند در راس کار باشند بلکه جوانان انقلابی و حزب‌اللهی با تحصیل و تعهد و روحیه انقلابی باید جای آنها بروند و نگذارند دشمن در کشور نفوذ کند.

وی، در پایان گفت:راست، چپ، اصلاح‌طلب و اصولگرا هر کدام بخواهند پای انقلاب بایستند بالاخره کشور مشکل دارد که باید پای این مشکلات ایستاد و هزینه کرد.

به‌گفته‌وی،ما تنها کشوری در روی کره زمین بودیم که پای میز مذاکره با آمریکا نرفته بودیم اما کسانیکه پای میز مذاکره رفتند و لبخند زدند باید در برابر 174 هزار بچه یتیم شهدا و خون 250 هزار شهیدی باشند که که 4 هزار نفر آنها معصوم یعنی زیر 15 سال بودند، چند هزار نفر از آنها سادات و اولاد فاطمه زهرا(س) بودندجوابگو باشند.

شایان ذکر است:اجرای برنامه‌های پويش ملی «چله انقلاب اسلامی»به‌مناسبت ایام الله دهه فجر همزمان با سراسر کشور در دارالمومنین کاشان به‌عنوان معدود شهرستان‌های برگزارکننده همردیف با مراکز استان در قالب دو برنامه جُنگ دانش‌آموزی و برنامه عمومی نشست مردمی برگزار‌شد.

برنامه‌های پویش ملی چله انقلاب در سراسر کشور با هدف معرفي كامل اهداف و دستاوردهاي این واقعه عظيم در چهار محور برنامه‌های عمومی، نشست‌های تخصصی، طرح دانش‌آموزی و طرح فضای سایبری با محوريت شبكه جوانان رضوي و رویکرد موضوعی دستاوردهای انقلاب اسلامی، بَزک پهلوی و اعتماد به آمریکا به صورت چرخشي در شهرهاي منتخب از تاريخ 30ديماه تا سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در حال برگزاری است.

این پویش در سراسر کشور با همکاری و همت و توان مجموعه‌ها و تشكل‌هاي انقلابي و با حضور اقشار مردمی اجرامی‌شود.

برنامه‌های عمومیپويش ملی «چله انقلاب اسلامی» در قالب نشست مردمی با آیین تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم طهماسبی و شهید اکبر نقاده از شهدای انقلاب و سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری،معاون آموزش و تبلیغ نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر برزک از توابع کاشان با حضور امام جمعه و بخشدار شهر برزک و دیگر مسوولان اجرایی و فرهنگی این شهر برگزارشد.

پخش کلیپ سرود ولایت و سخنان مقام معظم رهبری در مورد انقلاب و جوانان، اجرای گروه سرود پایگاه بسیج آیت الله مدنی(ع) بزرک و تقدیر از دو شخصیت تاثیرگذار و فعال فرهنگی شهر برزک، آیین آغاز به ساخت عملیات عمرانی توسعه مسجد صاحب الزمان(عج) به همت بانی خیّر حاج آقا موذن و ضیافت شام پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های این نشست با همکاری موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان و کانون فرهنگی هنری منجی مسجد صاحب الزمان (عج) شهر برزک بود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.