مدیر عامل شرکت گاز ایران خبر داد؛

5 ایستگاه تقویتی آماده افتتاح/ آغاز عملیات گازرسانی به 5000 روستای کشور در سال جاری

معاون وزیر نفت ومدیرعامل شرکت ملی گاز ازبهره برداری از 5 ایستگاه تقویتی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ عراقی  در نشست خبری با خبرنگاران در ارومیه بمناسبت 50 امین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز با اعلام این خبر گفت: 24 توربو کمپرسور و5 ایستگاه تقویتی هفته آینده با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح می شود.

وی با اعلام اینکه 50 سالگی شرکت گاز نقطه عطفی در تاریخ این شرکت است گفت: بهره برداری از فازهای 12 تا 21 پارس جنوبی در شرایط تحریم وبا تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت ملی گاز ازجمله موفقیتهای این شرکت است که هر کدام از آنها با شبکه گذاری هزاران کیلومتر در دریا وخشکی انجام شد تا به آخرین نقاط دسترسی گاز برسانیم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران از شروع گاز رسانی به 5000 روستای کشور در سال 95 خبر داد وگفت: گازرسانی به 3700 روستا در سال جاری بهره برداری می شود که 3000 روستا از این تعداد در دهه فجر در قالب 2260 پروژه به بهره برداری رسید که برای اجرای آنها 5 هزار میلیارد تومن اعتبار هزینه شد.

وی خاطر نشان کرد از ابتدای کار دولت تدبیر وامید سالانه به حدود 3000 روستا گازرسانی می شد که این تعداد امسال به 5000 روستا رسیده است.

افتتاح خط بزرگ گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان در اسفند ماه

به گفته عراقی این خط انتقال به طول 260 کیلومتر گاز رسانی وبا سرعت زیاد انجام شده است که باافتتاح آن گازرسانی به آخرین مرکز استان در کشور صورت می گیرد.

صادرات روزانه 200 میلیون متر مکعب گاز از برنامه های شرکت ملی گاز در برنامه ششم توسعه

عراقی گفت: با توجه به اتمام توسعه پارس جنوبی چون مقدار زیادی گاز طبیعی داریم استعداد وامکان صادرات گاز از به شکل گاز طبیعی ،LNG و CNG را داریم.

وی گفت: تصمیم داریم صادرات گاز به کشور های همسایه را به شیوه منطقه ای وبا سرمایه گذاری شرکت های خصوصی این کشور ها انجام دهیم که در صورت تحقق گاز به صورت محلی از طریق آذربایجان غربی به مناطق هم مرز در ترکیه وازطریق استان ایلام به مناطق هم مرز این استان در عراق صادر می شود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز خاطرنشان کرد:شرکت ملی گاز ایران موظف به پرداخت سالانه 8هزار میلیارد تومان به هدفمندی یارانه ها می دهیم. که از پول قبوض گاز فراهم می شود.

وی افزود: از دیگر خدمات این شرکت در طول دولت یازدهم می توان به افزایش سهم گاز نیروگاه ها به متوسط 100 میلیون مترمکعب اشاره رد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.