گردشگری سلامت، مولفه اصلی سودآوری اقتصادی در کشور

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: گردشگری سلامت از جمله حوزه‌های اختصاصی گردشگری در کشور است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

دکتر محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است، گفت: سومین حضور تخصصی گردشگری سلامت را در این نمایشگاه شاهد هستیم که توریسم درمانی با توجه به شرایط کشورمان یکی از ظرفیت های بالقوه و بالفعل گردشگری خاص در کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت متشکل از وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، سازمان نظام پزشکی و اتاق بازرگانی به همت نظام پزشکی و با حمایت شورای راهبری گردشگری سلامت شکل گرفته است، افزود: تمام موسسات و شرکت هایی که در عرصه گردشگری سلامت مجوز قانونی دارند در این انجمن که بازوی اجرایی شورای راهبری گردشگری سلامت است عضو بوده و فعالیت دارند.

وی این موسسات را شامل بیمارستان ها، مراکز درمانی، آژانس های گردشگری، هتل ها و دهکده های سلامت دانست و ادامه داد: سازمان نظام پزشکی و انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت در قالب پاویون در سالن 41 این نمایشگاه حضور داشته و موضوعات مربوط به حوزه گردشگری سلامت را با برگزاری پنل تخصصی پیگیری می کنند.

جهانگیری فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری در توسعه زیرساختهای گردشگری سلامت را از جمله مباحثی عنوان کرد که در نشست تخصصی به آن پرداخته شده است و اظهار داشت: وظیفه اصلی سازمان نظام پزشکی در شورای راهبری گردشگری سلامت مدیریت کمیته سرمایه گذاری و توسعه زیرساختهای گردشگری سلامت است که جزو سه کمیته اصلی شورای راهبری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار