سرخه ؛

افتتاح کارگاه آموزشی صنایع دستی سرخه

نخستین کارگاه آموزش صنایع دستی شهرستان به مناسبت گرامیداشت دهه فجر با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سرخه ؛ بهمن اخلاقی سرپرست میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرخه گفت: کارگاه آموزش صنایع دستی سرخه با حمایت اداره میراث فرهنگی شهرستان راه اندازی شده است و در نخستین دوره آموزشی این کارگاه که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، ۱۰ نفر از بانوان این شهرستان با هنر حوله بافی آشنا می‌شوند.


بهمن اخلاقی با بیان اینکه نخستین دوره آموزشی به صورت رایگان برگزار می‌شود، افزود: رشته حوله بافی به عنوان یک هنر فراموش شده در شهر سرخه احیا شده است و در حال حاضر جمع کثیری از بانوان هنرمند ساکن شهر به این حرفه مشغولند.

وی  ضمن اظهار اینکه حوله بافی نوعی فرآورده نساجی سنتی است که به کمک دستگاه بافندگی، این هنر دستی تولید می شود، تصریح کرد: تمام مراحل سه گانه بافندگی این رشته صنایع دستی شامل ایجاد دهنه کار، پودگذاری و دفتین زدن با حرکات دست و پا انجام می شود.

سرپرست میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرخه افزود:  در هنر حوله بافی امکان استفاده از پودهای رنگی به میزان نامحدود وجود دارد و  این هنر شامل انواع حوله دست و صورت و حمام، سفره نان، حوله استخر، روتختی، صافی، دستمال، چادرشب، شال سر، پتو مسافرتی و ... است.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.