یاسوج؛

راه اندازی صندوق شکوفایی و نوآوری در استان

معاون آموزش،پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت بر راه اندازی صندوق شکوفایی و نوآوری در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

 به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛دکتر رمضانعلی صادق زاده در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه ارتباط میان صنعت و دانشگاه در این استان باید تقویت شود گفت: ارتباط میان دانشگاه و صنعت می تواند منجر به افزایش تولیدات باکیفیت در این استان شود.

وی همچنین به فرهنگ سازی در تحقیق و توسعه تاکید کرد و افزود: نهادینه کردن تحقیق و توسعه در واحد های تولیدی موجب می شود تا فرآیند تولید و خطوط تولیدی این واحد ها به روز شوند و تولیدات آنها از نظر کیفیت و قیمت پیشرفت کند. 

دکتر صادق زاده به راه اندازی شعبه ای از صندوق شکوفایی و نوآوری در استان اشاره کرد و گفت: راه اندازی این شعبه می تواند به واحد های دانش بنیان و واحد هایی که به دنبال دانش بنیان شدن هستند کمک چشمگیری کند. 

وی افزود:باید سهم دولت در راه اندازی این صندوق کمتر از 50 درصد باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با تاکید بر دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی و صنعتی در استان گفت: این موضوع برای استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد که دارای دانشگاه و صنعت جوان است بسیار حائز اهمیت است. 

موسی خادمی با بیان اینکه رویکرد فعلی کشور رویکرد دانش بنیان کردن صنایع است افزود:اگر بتوانیم ارتباط میان صنعت و دانشگاه را در استان نهادینه کنیم آینده ی صنعت کهگیلویه و بویراحمد مطلوب تر خواهد بود.  

معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزیر صنعت،معدن و تجارت با امام جمعه یاسوج دیدار کرد.

خطیب جمعه شهر یاسوج در این دیدار گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت ها متنوعی مانند آب،جنگل،گیاهان دارویی، نفت و گاز را دارا است اما به دلیل استفاده نکردن، هنوز این ظرفیت ها به صورت بالقوه باقی مانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر حسینی افزود: استفاده از این ظرفیت ها نه تنها موجب توسعه ی صنعتی استان در بخش های مختلف می شود بلکه موجب کاهش نرخ بیکاری و خدمات رسانی به مردم هم می شود. 


انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.