اصفهان؛

قرآن عامل پاک کردن جان انسان‌هاست

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: یادگیری قرآن که بهترین سخن است، بهار دل‌ها بوده و جان انسان را نورانی می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد دیشب در جمع چهره‌های قرآنی اصفهان اظهار کرد: آشنایی با قرآن و حفظ آن ضمن آنکه نور است، مسؤولیت می‌آورد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: سزاوارترین افرادی که در مقابل خدا خضوع و خشوع داشته و به احکام الهی توجه ویژه‌ای دارند، حافظان و حاملان قرآن هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان روایت دیگری از یکی از معصومین تصریح کرد: تلاوت قرآن باید برای قاری تواضع و خشوع به همراه آورد تا خدا او را رفعت دهد و اگر بخواهد به واسطه آشنایی با قرآن خودش را بزرگ نشان دهد، خدا او را ذلیل خواهد کرد.

امام‌جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: اگر صفات انسانی در حامل قرآن به وجود نیامده باشد، ضرر کرده است.

طباطبائی‌نژاد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) یادآور شد: یادگیری قرآن که بهترین سخن است، بهار دل‌ها بوده و جان انسان را نورانی می‌کند.

وی قرآن را شفای قلب‌ها دانست و گفت: قرآن عامل پاک کردن جان انسان‌هاست به شرط آنکه خود افراد هم بخواهند، اگر قرآن در مورد نماز می‌فرماید از فحشا و منکر جلوگیری می‌کند، شرط آن است که فرد عمل ضد نماز را هم انجام ندهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه گناه تأثیر عبادت را هم از بین می‌برد، اذعان کرد: در فرمایشی از معصوم هست که اگر عبادت کنی و حرام بخوری مثل بنایی است که روی آب ساخته باشی.

امام‌جمعه اصفهان تأکید کرد: قاری که به قرآن عمل نکند، حجت بر او تمام شده، حسرت بیشتری خواهد داشت و پیش خدا ملامت می‌شود.

طباطبائی‌نژاد قرآن را تنها مخلوق مستقیم خدا ذکر کرد و افزود: انشا و املای قرآن خلق خداوند است که هیچ کسی در آن تصرفی نداشته است و به همین خاطر است که حتی بر روی اسم ابولهب هم در قرآن نباید بی‌وضو دست کشید.

وی در پایان با بیان اینکه امیرالمؤمنین 42 صفت را برای قرآن بیان می‌کنند، یادآور شد: گله و شفاعت قرآن در قیامت در محضر خدا پذیرفته می‌شود که امید است مشمول شفاعت قرآن شویم.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.