آبادان؛

یک ریال اعتبار به توسعه فاضلاب خرمشهر تزریق نشد

سرپرست اداره آب و فاضلاب خرمشهر گفت: از سال ۱۳۹۲ که فروش اوراق مشارکت به پایان رسید، یک ریال اعتبار برای توسعه فاضلاب خرمشهر تزریق نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛غلامرضا پور جلالی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری خرمشهر با یادآور شدن تفاوت پروژه های توسعه ای و تأسیساتی آبفا، گفت: پروژه های تأسیساتی توسط اداره آب و فاضلاب خرمشهر و از محل اعتبارات جاری انجام می شود اما پروژه های توسعه ای زیر نظر استان و به عنوان توسعه طرح ملی قرار می گیرند و تعرفه ها و پیمانکار مجریشان را نیز استان تعیین می کند.

وی افزود: در مدت اخیر و با اعمال فشارها و از طریق فروش اوراق خزانه، یک تا دو طرح توسعه حوزه آب و فاضلاب در خرمشهر درحال انجام است.

سرپرست آبفای خرمشهر ابراز امیداوری کرد: در سال ۹۶، ۱۳۰میلیارد تومان اوراق خزانه به خرمشهر اختصاص یابد تا این مبلغ به ۴۰درصد شبکه باقی مانده فاضلاب و ۶۰ درصد شبکه آب باقی مانده تعمیم داده خواهد شد.

جلالی، به اجرایی شدن برخی طرح ها از محل اعتبارات جاری امور آب و فاضلاب خرمشهر اشاره کرد و گفت: در کمتر از پنج ماه اخیر کارهایی تحت عنوان سیاست های کوتاه مدت تعریف شده است که از این میان می توان به لایروبی شبکه فاضلاب اشاره کرد.

وی در ادامه یاد آور شد: برای لایروبی انهار، دو پیمانکار در دو فاز مشغول فعالیت هستند و اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال برای انجام این کار هزنیه شده است.

جلالی، بازسازی ایستگاه های پمپاژ منطقه کوی بهروز، کوت شیخ، دیزل آباد را از دیگر پروژه های در دست اقدام برشمرد.

سرپرست آبفای خرمشهر در پایان همچنین ازنوآوری در تأسیسات تصفیه آب خرمشهر خبر داد و گفت: تاسیسات تصفیه خانه شهدای خرمشهر برای اولین مجهز به سیستمی شد که باعث پایین آمدن کدورت و گرفتن بوی آب می شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.