ساری،

چرخش چرخ دنده های صنعت مازندران با بسته رونق تولید

940 واحد صنعتی نیمه فعال مازندران با دریافت تسهیلات بسته رونق اقتصادی دوباره به چرخه تولید برگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، 3 هزار واحد صنعتی در مازندران وجود دارد اما بیش از یک سوم این واحدها در سال های اخیر به دلایل مختلفی از جمله کمبود نقدیندگی تا آستانه ورشکستگی رفتند و برخی ها نیز با تولید کمتر از ظرفیت نیمه فعال شدند اما ازشهریور امسال با اجرای بسته رونق تولید و خروج ازرکود درمازندران تلاش شد با پرداخت تسهیلات مشکل نقدینگی این واحدها برطرف و چرخ دنده های صنعت مازندران دوباره روغن کاری شود.

چرخش چرخ دنده های صنعت مازندران با بسته رونق تولید

بای تولیدکننده انواع محصولات لبنی در شهرک صنعتی ساری یکی از هزار و 200 تولید کننده دارای مشکل در مازندران با بیان اینکه با دریافت تسهیلات بسته رونق تولید توانست واحد نیمه فعال را دوباره به چرخه تولید برگرداند گفت: هم اکنون اشتغال این کارخانه از 50نفر به 70نفر و تولید کارخانه هم دوبرابر افزایش یافت .

چرخش چرخ دنده های صنعت مازندران با بسته رونق تولید

فلاح مدیرعامل کارخانه انواع روغن خوراکی درشهرک صنعتی جویبار در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت:این میزان تسهیلات دریافتی بسته رونق اقتصادی برای خرید مواد اولیه تولید شامل کلزا خریداری شده است و پیش بینی می شود تا پایان امسال میزان تولید به 7 تن افزایش یاید.

چرخش چرخ دنده های صنعت مازندران با بسته رونق تولید

ظاهری مدیرعامل کارخانه صنایع فولادی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: مبلغ دریافتی از محل تسهیلات بسته رونق تولید سه میلیارد تومان بود که توانست با شرایطی که با رکورد مواجه می شدم را حفظ کنم.

غفاریان رییس کارخانه محصولات لبنی گفت: نرخ بهره این تسهیلات 18درصد است بعید می دانم هیچ شرکت تولیدی بتواند خودش را به این سود برساند.

چرخش چرخ دنده های صنعت مازندران با بسته رونق تولید

محمد پور عمران رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت : 280واحد صنعتی امسال از محل بسته رونق تولدی و 230واحد صنعتی به صورت مستقیم تسهیلات 700 میلیارد تومانی دریافت کرده اند.

وی افزود: این تسهیلات به صورت سرمایه گردش و از منابع داخلی بانک ها پرداخت شده است.

رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: افزایش سود بانکی 18درصد در عرف دنیا و اقتصاد کشور نرخ بالای محسوب می شود بویژه امروز نرخ تورم هم تک رقمی است در نهایت باید نرخ بانکها 44درصد نرخ تورم توجیه داشته باشند و تسهیلات پرداخت کنند.

محمد پور عمران افزود :برای برطرف شدن این نقص پیشنهادی در غالب درخواست به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارت اقتصادی منعکس شده است و قرار است در زمینه تصمیماتی راه گشا اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش مدت یکسال در نظر گرفته شده است گفت : اگر انضباط مالی و حداکثر کردن اعتبار این واحد های تولیدی نزد شعبه های پرداخت کننده تثبیت شود فرصت بازپرداخت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این تسهیلات برای خرید مواد اولیه و و افزایش ضریب تولید و اشتغال استان اعطا می شود.

چرخش چرخ دنده های صنعت مازندران با بسته رونق تولید

ربیع فلاح استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: 940 واحد صنعتی ، کشاورزی و معدنی نیمه فعال استان تاکنون با دریافت 394 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید توانستند بر مشکلات خود غلبه کنند و علاوه بر اشتغال زایی حدود 2 هزار نفر دوباره فعال شوند.

وی با بیان اینکه مازندران امسال در جذب تسهیلات رونق اقتصادی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.افزود: یک هییت بازرسی ویژه متشکل از اداره کل اطلاعات ، بازرسی، صنعت معدن و تجارت استان بر نحوه هزینه کرد واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات نظارت می کنند.

استاندار مازندران گفت: این تسهیلات در پایین آمدن نرخ بیکاری استان هم تاثیر گذار بوده بطوریکه برخی مسئولان کاهش نرخ بیکاری استان از 12 درصد به 10.8 درصد را ناشی از فعال شدن واحدهای نیمه فعال می دانند .

ربیع فلاح افزود: دولت 160 هزار میلیارد ریال بودجه در قالب تسهیلات به این بسته اختصاص داده است سهم مازندران از این مبلغ چهار هزار و 700 میلیارد ریال بوده است .

وی گفت: دولت اگر بسته حمایتی رونق تولید را در اختیار واحدهای صنعتی قرار نمی داد، اکثر واحدهای صنعتی به خصوص صنایع کوچک فعالیتشان متوقف می شد و کارگران این واحدها نیز به جمع کارگران فصلی افزوده می شدند.

چرخش چرخ دنده های صنعت مازندران با بسته رونق تولید

پیش بینی می شود با اختصاص همه این تسهیلات بیش از 3 هزار شغل جدید ایجاد شود و اشتغال افرادی نیز که به دلیل مشکل نقدینگی در خطر بود تثبیت شود.

انتهای پیام/ ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.