ادامه حمایت گالری نقش جهان با «خط سبز2»

«خط سبز2» با هدف حمایت از هنرمندان جوان عرصه تجسمی و کاهش فاصله بین اساتید و این افراد در گالری نقش جهان برگزار شده است.

گالری نقش جهان، از مجموعه هایی است که همواره با پذیرش هنرمندان جوان و مستعد گامی در جهت معرفی آن ها برداشته است. این مجموعه از این هفته میزبان نمایشگاهی از آثار برگزیده ای شده که پیش از آن فراخوانی را در همین راستا منتشر کرده و سری اول کارهای دریافتی را نیز به نمایش گذاشته بودند. 

فاطمه نوری، مدیر این گالری در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه «خط سبز2» عنوان کرد: نمایشگاه گروهی نقاشی «خط سبز 2» با موضوع «آئین ها و سنت های نوروزی» (عیدانه) برگزار می‌شود.

وی افزود: بعد از استقبال از نمایشگاه خط سبز یک تصمیم گرفتیم تا فراخوان دیگری را در این راستا منتشر می کنیم تا با نمایش هرچه بیشتر آثار هنرمندان و جوانان بتوانیم گامی در جهت حمایت از آنها برداریم. «خط سبز» با قرار دادن هنرمندان جوان در کنار اساتید قصد دارد فاصله را کم کرده و به جوانان نیز فرصت دهد جایگاه هنری خود را بالاتر ببرند.

نوری همچنین با اشاره به عامل دیگری که موجب انتشار این فراخوان شده بود؛ تصریح کرد: امروزه هزینه برگزاری نمایشگاه برای هنرمندان جوان سنگین شده؛ به همین جهت این قشر کمتر می‌توانند در نمایشگاه ها شرکت کنند. در این راستا ما در این طرح بنا داریم تا با نمایش آثار جوانان کاری کنیم تا لااقل اسم آن‌ها در اذهان مردم بماند و در جامعه هنری مطرح شود.

مدیر گالری نقش جهان در خصوص عنوان این نمایشگاه به یک بیت شعر اشاره کرد و گفت: «خط سبز» که عنوان این نمایشگاه است که برگرفته از این بیت حافظ است که می‌گوید: «هر که را با خط سبزت سر سودا باشد/ پای از این دایره بیرون ننهد تا باشد».  

این نمایشگاه تا 27 بهمن در گالری نقش جهان واقع در نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی۲، پلاک۹ برقرار است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار