یزد؛

درمان بیماران سکته مغزی

به منظور درمان عوارض ناشی از سکته ی مغزی و پیشگیری از وقوع مجدد، طرح سما، سکته ی مغزی اورژانسی در اکثر شهرهای کشور اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ الهه تقوایی زحمتکش، متخصص داخلی اعصاب گفت: دوران طلایی استفاده از داروی ضد لخته  با نام علمی R.T.P.A ، چهار ساعت و نیم پس از وقوع سکته می باشد و و چنانچه اقدامات اولیه پس از وقوع سکته ی مغزی توسط اورژانس  برای بیمار انجام شود، این دارو در اکثر افراد قابلیت استفاده دارد.

وی افزود: در حال حاضر استفاده از این دارو برای بیمار و با نظر پزشک معالج در صورت دارا بودن شرایط بیمار و با پوشش بیمه ای دربیمارستانهای دولتی یزد و با کد 724 هفت روز هفته، 24 ساعت شبانه روز انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه با وقوع سکته ی مغزی، تعداد دو میلیون و 500 هزار سلول مغزی در هر دقیقه از بین می رود گفت: با انتقال بموقع بیمار به بیمارستان، لوله های مغزی کمتر آسیب دیده و احتمال درمان بیمار قوت می گیرد.

وی علائم سکته ی مغزی را افتادگی صورت، ضعف دست و پا و لکنت زبان برشمرد و خاطرنشان کرد: چنانچه فردی دچار این علائم شود باید هر چه سریعتر به اورژانس 115 اطلاع داد و از درمانهای خانگی و خود درمانی پرهیز کرد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار