تخلیه 70 هزار نفر از ساکنان شهری در یونان برای خنثی‌سازی بمب

عملیات تخلیه 70 هزار نفر از ساکنان شهری در یونان به دلیل انجام عملیات خنثی‌سازی یک بمب جامانده از جنگ جهانی دوم، آغاز شده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ مقامات یونانی عملیات تخلیه 70 هزار نفر از ساکنان شهر سالونیک را به دلیل انجام عملیات خنثی‌سازی یک بمب جامانده از جنگ جهانی دوم، آغاز کرده‌اند.

این بمب که حاوی 250 کیلوگرم ماده منفجره است، هفته گذشته در جریان انجام تعمیرات در یک پمپ بنزین در شمال یونان کشف شد.

مقام‌های شهر سالونیک، دومین شهر بزرگ یونان، گفته اند که نخستین افراد تخلیه‌شده از این شهر، 300 تن از معلولان و بیماران بستری در بیمارستان‌ها بوده‌اند.

تخلیه کامل مردم ساکن در 1900 متری شعاع محل خنثی‌سازی این بمب که 3 منطقه پرجمعیت در غرب و مرکز شهر سالونیک را در برمی‌گیرد، تا ساعت 8 صبح یکشنبه پایان خواهد یافت.

آپوستالوس تیزیکاستاس، یکی از مقام‌های امنیتی این منطقه، جمعه به خبرنگاران گفت تخلیه شهر «اجباری است» و ساکنان چند منطقه شهر باید از این دستور تبعیت کنند.

وی افزود این عملیات در یونان بی‌سابقه است و تا به‌ حال هرگز بمبی به این اندازه در چنین منطقه پرجمعیتی کشف نشده بود.

برخی مقام‌های محلی گفتند عملیات خنثی‌سازی بمب در مجموع 8 ساعت طول خواهد کشید. این در حالی است که برخی دیگر از مقامات اعلام کردند ممکن است این عملیات تا 2 روز به طول بیانجامد.

حدود هزار نیروی پلیس برای این عملیات بسیج شده‌اند.

وزارت مهاجرت یونان نیز اعلام کرد مردمی که در یک کمپ پناهجویان در نزدیکی محل خنثی‌سازی این بمب زندگی می‌کنند، باید پناهگاه خود را ترک کنند.

با گذشت 7 دهه از پایان جنگ جهانی دوم، هنوز بمب‌های منفجرنشده باقی‌مانده از آن دوران در مناطق مختلف جهان پیدا می‌شوند.

روز 23 ژانویه (4 بهمن) پس‌ از آنکه بمبی در نزدیکی دانشگاه هنگ‌کنگ کشف شد، ده‌ها نفر مجبور به تخلیه این منطقه شدند. سه روز پس‌ از آن نیز نیروی دریایی انگلیس بمبی را که متعلق به جنگ جهانی دوم بوده و در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور در لندن کشف شده بود، خنثی کرد.

54 هزار نفر در شهر آوگسبورگِ ایالت بایرن آلمان نیز در روز 25 دسامبر (5 دی) پس از کشف یک بمب مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. این بمب که در جریان جنگ جهانی دوم در بمباران این منطقه توسط نیروی هوایی انگلیس انداخته شده بود، حین حفاری‌های ساختمانی کشف شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار