یورونیوز: اتحادیه اروپا رسماً از ترامپ خواست سرش به کار خودش باشد

یورونیوز در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا خواستار پایبندی آمریکا به اصل عدم دخالت در امور یکدیگر شد.

یورونیوز: اتحادیه اروپا رسماً از ترامپ خواست سرش به کار خودش باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی یورونیوز با انتشار گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا از آمریکا خواسته است به اصل عدم دخالت در امور یکدیگر پایبند باشد. «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جمعه در حضور خبرنگاران در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، در این خصوص اظهار داشت: ما در امور سیاسی آمریکا دخالت نمی‌کنیم ... اروپایی‌ها نیز از آمریکا انتظار دارند در امور سیاسی آن‌ها دخالت نکند.  

در ادامه گزارش آمده است: موگرینی پس از آن، این اظهارات را در اندیشکده «شورای آتلانتیک» نیز تکرار کرد. 

سفر اخیر 2 روزه موگرینی به آمریکا، نخستین سفرش به پایتخت آمریکا پس از آغاز به کار «دونالد ترامپ» به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور محسوب می‌شود. موگرینی این اظهارات را پس از آن بیان کرد که «تئودور روزولت مالوک»، گزینه اصلی ترامپ برای تصدی پست نمایندگی آمریکا در اتحادیه اروپا، این نهاد اروپایی را ضدآمریکایی خوانده بود. 

ترامپ نیز بارها در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا و پس از راهیابی به کاخ سفید، از «برکسیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و جریان عوام‌گرایی (پوپولیسم) در این قاره و همچنین، خروج دیگر اعضای از اتحادیه اروپا حمایت کرده است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار