۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در معرض خطر هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر معرض آسیب قرار گرفتن ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سبزی و صیفی استان بوشهر در صورت بروز سیل خبر داد.

۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در معرض خطر هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،سید محمد مهدی هاشمی در حاشیه نشست تشکل های زیست محیطی شهرستان های پیرامون پارس جنوبی خاطرنشان کرد: بدون شک معرفی ابعاد ناشناخته اهمیت مخزن گازی پارس جنوبی به فعالین محیط زیست ما را در اهداف استراتژیک مان کمک خواهد کرد. اقدام به شناسایی ذینفعان در تمامی حوزه ها وبخصوص حوزه های زیست محیطی همواره یکی از مهمترین برنامه های ما بوده است که انشالله این مهم با همکاری سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی در سطح استان تحقق پیدا کند.

مدیر پالایشگاه اول مجتمع پارس جنوبی با اشاره به توجه به اهمیت ذینفعان و تعریف «میزان رضایتمندی ذینفعان جامعه» به عنوان یکی از اهداف استراتژیک مجتمع گاز پارس جنوبی و پالایشگاه‌های مربوطه گفت: آماده استقبال از برنامه‌های فعالین زیست محیطی منطقه و استان هستیم.

وی که به دعوت از تشکل‌های زیست محیطی شهرستان دیر به این منطقه سفر کرده بود گفت: از برنامه ها و نوع نگرش این عزیزان خیلی خوشحال شدم و طرح‌های آموزشی این سمن‌ها در راستای توسعه سبز و مدارس زیست محیطی بسیار حایز اهمیت است.

هاشمی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برگزاری اخیر اولین نشست مشترک پالایشگاه اول پارس جنوبی  با حضور تشکل های زیست محیطی و سازمان محیط زیست استان بوشهر، کنگان و عسلویه گفت: اجرای برنامه های مشترک با نهادهای زیست محیطی و دوستداران منابع طبیعی یکی از اولویت های ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: مقایسه ایران با قطر در خصوص مواردی همچون بهره برداری از مخزن گازی پارس جنوبی، جایگاه دو کشور در بازار انرژی جهان وتشریح شاخص های اقتصادی وزیست محیطی در اولین نشست مشترک پالایشگاه اول پارس جنوبی با سمن های زیست محیطی مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

مدیر پالایشگاه اول مجتمع پارس جنوبی همچنین با اشاره به  وضعیت دقیق صنعت گازدر پارس جنوبی و نقش آن در آلودگی محیط زیست و برنامه های بهبود آن تصریح کرد: بدون شک نقش مردم و سازمانهای مردم نهاد و تشریح اقدامات صورت گرفته در این زمینه یک ضرورت است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.