سمنان؛

نمایشگاه "مهرمحرم" افتتاح شد

این نمایشگاه تا 28 بهمن از ساعت 16 الی 20 در نگارخانه های مجتمع فرهنگی هنری کومش آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرعامل موسسه موج فرهنگ از افتتاح نهمین نمایشگاه ملی و استانی و دومین نمایشگاه بین المللی عکس "مهرمحرم" خبرداد و گفت: این نمایشگاه روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ساعت 18 در نگارخانه های مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان افتتاح شد.

میثم قدس پور با بیان اینکه 7 هزار و 600 اثر به دبیرخانه سوگواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس "مهرمحرم" راه یافته است،  افزود: 7هزار و 502 اثر در بخش عکس و 98 فیلم در بخش فیلم کوتاه به دبیرخانه این سوگواره رسید.

وی همچنین تصریح کرد: پس از بررسی هیئت داوران 120  اثر شامل 13 اثر در بخش تک عکس استان سمنان، 27 اثر در بخش تک عکس ملی با موضوع آئین های عزاداری در سراسر کشور، 14 اثر در بخش تک عکس ملی با موضوع  نگاه نو و خلاقانه به محرم، 25 اثر در بخش تک عکس بین المللی با موضوع راهپیمایی اربعین حسینی،6 اثر در بخش تک عکس بین المللی  با موضوع  آئین های عزاداری در سایر کشورهای جهان، 6 اثر در بخش مجموعه عکس ملی،5 اثر در بخش مجموعه عکس بین المللی و 14 اثر در بخش جنبی بین المللی با موضوع آئین های عزاداری در کشورهای مختلف جهان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

قدس پور اظهارداشت: 16 اثر نیز در بخش تجربه ملی و بین المللی به نمایشگاه راه یافته است.
مدیرعامل موسسه موج فرهنگ با بیان اینکه 13 کشور در دومین مسابقه بین المللی «مهرمحرم» شرکت کرده اند، گفت: کشورهای عراق، لبنان، سوریه، هندوستان، پاکستان، افغانستان، نیجریه، انگلستان، آذربایجان ، کانادا، استرالیا و گرجستان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده اند.

وی افزود: در بخش ملی نیز تمام 31 استان کشور در نهمین مسابقه ملی عکس «مهرمحرم» شرکت کرده اند و همچنین در بخش استانی از تمام 8 شهر استان سمنان،  اثر دریافت شده است.

قدس پور همچنین با اشاره به اینکه حرکت ارزشمند هنرمندان استان سمنان در تجلیل از هنر عاشورایی طی نه سال گذشته اکنون با عنایت حضرت اباعبدا..الحسین (ع) روز به روز در حال گسترش است، تصریح کرد: مراسم اختتامیه این سوگواره بین المللی با حضور مهمانان داخلی و خارجی ،هیئت داوران،برگزیدگان ملی و بین المللی و مسوولین عالی رتبه کشوری در روز چهارشنه 27 بهمن ساعت 18 در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار خواهد شد.

نمایشگاههای استانی،ملی و بین المللی "مهرمحرم" تا 28 بهمن از ساعت 16 الی 20 در نگارخانه های مجتمع فرهنگی هنری کومش آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار