اردبیل؛

احداث 50 باب مسجد توسط خیران در استان اردبیل

رئیس مجمع خیران و بانیان مسجدساز استان اردبیل گفت: 50 باب مسجد تاکنون توسط خیران در استان اردبیل احداث شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، شهباز نوبخت افزود: 50 باب مسجد تاکنون توسط خیران در استان اردبیل احداث شده است و این مساجد به شکل ویژه و مناسب راه‌اندازی شده که هم‌اکنون مراسم دینی و فرهنگی در این مساجد به طور منظم برگزار می‌شود که حمایت خیران در احداث مسجد قابل تقدیر و قدردانی است.

وی بیان کرد: مجمع خیران مسجدساز استان اردبیل از سال 92 در اردبیل راه‌اندازی شده است و در حال‌حاضر این مجمع 600 نفر عضو دارد که همه اعضای این مجمع برای توسعه احداث مساجد در اردبیل بسیار اقدامات خوبی انجام داده‌اند و ما نیز از تلاش این خیران کمال تقدیر را داریم.

رئیس مجمع خیران و بانیان مسجدساز اردبیل افزود: یکی از اولویتهای اساسی مجمع خیران و بانیان مسجدساز احداث مسجد در مناطق محروم، روستایی و شهرهاست که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و در حال‌حاضر عملیات اجرایی احداث 94 باب مسجد با حمایت خیران آغاز شده که این یک اقدام بسیار حائز اهمیت است.

نوبخت با اشاره به اینکه عملیات اجرایی 94 باب مسجد در استان اردبیل پیشرفت خوبی دارد، افزود: خیران در این زمینه حمایتهای خوبی انجام دادند و انتظار می‌رود این مساجد در مدت زمان مشخص به بهره‌‌برداری برسد که می‌تواند برای برگزاری مراسمات معنوی، فرهنگی و دینی در مناطق مختلف استان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه مجمع خیران مسجدساز استان علاوه بر احداث مسجد در احداث حسینیه و زینبیه نیز گام برداشته است، گفت: تاکنون چند باب حسینیه و زینبیه در اردبیل توسط خیران راه‌اندازی شده است و مهمترین هدف ما برطرف کردن دغدغه و نگرانی مردم در حوزه‌های فرهنگی و دینی است تا بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای برنامه‌های دینی و فرهنگی را در مساجد برگزار کنند.

وی اظهار کرد: خیران اردبیل همواره در احداث فضاهای آموزشی، ‌علمی،‌ معنوی و دینی پیشگام بودند و ما نیز از مسئولان استان تقاضا داریم برای توسعه فضاهای دینی و معنوی در اردبیل حمایتها و اقدامات اساسی انجام دهند تا بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.