یاسوج؛

ساخته شدن71 کیلومتر بزرگراه در استان

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 71.5 کیلومتر بزرگراه یا جاده چهارخطه در دولت تدبیر و امید در این استان ساخته شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر 6 هزار کیلومتر جاده ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه است.

پژمان نیک اقبالی در نشست کمیسیون ایمنی راه های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج بدون اشاره به اعتبار، اظهار داشت: 120 کیلومتر بزرگراه هم اینک در این استان در حال ساخت است. 

وی افزود که ساخت بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد سبب کاهش آمار سوانح و تلفات رانندگی در این استان خواهد شد. 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کار کارشناسی و پژوهشی دقیق در زمینه دلایل بروز سوانح رانندگی در این استان انجام و آمار تصادفات رخ داده در طول سال نیز تجزیه و تحلیل شود.

نیک اقبالی بدون اشاره به اعتبار عنوان کرد که خرید بالگرد و استقرار امداد هوایی در فرودگاه یاسوج برای مقابله با انواع حوادث پیش بینی نشده با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن کهگیلویه و بویراحمد اقدامی ضروری بود که با تلاش و پیگیری مسئولان مرکز اورژانس 115 استان انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که بر اساس اعلام پزشکی قانونی تعداد تلفات رانندگی در جاده های برون شهری و روستایی استان در 10 ماه سال جاری 122 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 7.6 درصد کاهش داشته است. 

علی خوان پایه اظهار داشت: 28 نفر از این تعداد مربوط به جاده یاسوج - اصفهان بوده و در هر کدام از جاده های گچساران - بابامیدان و گچساران - بهبهان نیز 17 مورد تلفات وجود داشته است. 

وی افزود که حدود 60 درصد تلفات رانندگی در این مدت مربوط به چهار جاده اصلی یاسوج - اصفهان، یاسوج - بابامیدان، گچساران - بابامیدان و گچساران - بهبهان بوده است. 

خوان پایه بیان کرد: 43 درصد تلفات رانندگی در جاده های برون شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد در 10 ماه سال جاری بین ساعت 16 عصر تا 22 شب رخ داده است.

وی عنوان کرد که در این مدت سهم خودروهای سواری در بروز تلفات رانندگی 62 درصد، وانت بارها چهار درصد، موتورسواران 14 درصد، عابران پیاده 14 درصد، خودروهای عمومی سه درصد و دیگر موارد نیز سه مورد بوده است.

خوان پایه ابراز داشت: پراید با 40 درصد و پژو 405 با 30 درصد بیشترین سهم را در تلفات رانندگی در 10 ماه سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد داشته اند.

وی گفت که با توجه به نزدیکی تعطیلات عید و آغاز سفرهای نوروزی تمهیدات لازم برای کاهش حوادث رانندگی و خدمات رسانی مطلوب به مردم کهگیلویه و بویراحمد و گردشگران این استان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جاده های برون شهری انجام شده است. 

خوان پایه اظهار داشت: مهمترین این اقدام ها و تمهیدات شامل خط کشی، نصب تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، رفع 12 نقطه حادثه خیز، پاکسازی و ایمن کردن جاده ها، تامین روشنایی تونل ها و معابر برون شهری، لکه گیری، حذف قوس های خطرناک و نصب دوربین های ثبت تخلفات رانندگی است.

فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که در 10 ماه سال جاری 774 فقره تصادف خسارتی، 520 فقره تصادف جرحی و 41 فقره تصادف فوتی در جاده های برون شهری این استان رخ داده است. 

سرهنگ منوچهر سیاهپور بدون اشاره به آمار، اظهار داشت: بیشترین تخلفات رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در این مدت سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ و استفاده نکردن از کمربند ایمنی است.

وی افزود که مهمترین دلایل بروز سوانح رانندگی در این مدت در کهگیلویه و بویراحمد نیز شامل 33 درصد ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، 32 درصد تجاوز و انحراف به چپ و 17 درصد توجه نکردن به جلو بوده است. 

سرهنگ سیاهپور بیان کرد: سامانه پایش هوشمند تصویری ناوگان عمومی موسوم به (سپهتن) به منظور ثبت تخلفات رانندگی خودروهای مسافربر عمومی به ویژه اتوبوس ها در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی و نرم افزار آن نیز در پلیس راه استان نصب شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
ایشالله باعث بشه تلفات کمتر بشه .ممنون.