شهرستان دشتی:

روستای درازی، جزو 10 روستای برتر دوستدار کتاب کشور

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر از قرار گرفتن روستای درازی جزو 10 روستای برتر دوستدار کتاب خبر داد.

روستای درازی، جزو 10 روستای برتر دوستدار کتاب کشور
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید زارعی با اشاره به اینکه در جشنواره روستاهای دوستداران کتاب، امسال بیش از هزار روستا شرکت داشتند، اظهار داشت: شهرستان دشتی مستندات 32 روستا را به این جشنواره ارسال کرد که یکی از این روستاها صاحب عنوان کشوری شده است.

زارعی برنامه‌های ارائه شده روستای درازی به جشنواره را چنین عنوان کرد: ‏ایجاد چهار باشگاه کتاب خوانی و خانه قصه و کتاب، نشست های مختلف کتاب خوانی در روستا، ایجاد کتاب خانه در مدرسه شبانه روزی و کتاب خانه های کلاسی در مدرسه ابتدایی، ایستگاه مطالعه، جمعه با کتاب، برنامه های متعدد فرهنگی و هنری با موضوع کتاب، برگزاری نمایشگاه و جشنواره قهرمان کتاب ویژه دانش آموزان روستا بخشی از برنامه های ارائه شده روستای درازی به جشنواره بود.

وی بیان کرد: این موفقیت با تلاش، همراهی و حمایت دهیاری، شورای اسلامی روستا و مردم فرهنگ دوست و علاقه مند به توسعه کتاب خوانی روستای درازی حاصل شده و امیدواریم سال آینده سایر روستاهای دشتی نیز در جمع بهترینهای کتاب کشور قرار گیرند.

زارعی اضافه کرد: آیین پایانی جشنواره پایتخت کتاب و روستاهای برتر دوشنبه آینده در تالار وحدت تهران با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار می شود.

این روستا در شهرستان دشتی با 1700 نفر جمعیت در 90 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.