قزوین؛

وعده فعال سازی هزار واحد تولیدی در قزوین درحال محقق شدن

استاندار قزوین در مکاتبه با معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد : وعده فعال سازی هزار واحد تولیدی در استان قزوین درحال محقق شدن است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در این مکاتبه آورده است: با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان استانداری و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرکهای صنعتی، جهاد کشاورزی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی 615 واحد تعطیل صنعتی در استان شناسایی شد که با توجه به 4 ویژگی بازار فروش، توان فنی (ماشین آلات)، توان اجرایی و مدیریتی و توان مالی واحد، 162 واحد در مرحله اول برای احیاء، واجد شرایط نسبی شناخته شدند.

در ادامهاین نامه آمده است: اعضای کارگروه به همراه نمایندگان بانکها از واحدهای مذکور بازدید کردند و از این تعداد ، 60 واحد که قابلیت راه اندازی آنها مورد اجماع اعضای کارگروه بود به بانکهای استان معرفی شد که در مرحله بررسی و پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی است.

استاندار همچنین گفته است : 318 واحد کشاورزی تعطیل هم شناسایی شده و کارگروه در حال بررسی امکان احیاء آنها ست و از مجموع این واحدها تعدادی هم در سایت بهین یاب ثبت نام و تسهیلات دریافت کرده اند.

فریدون همتی درباره دسته دوم واحدها یعنی واحدهای نیمه تمام هم نوشته است : با بررسی واحدهای نیمه تمام در استان 382 طرح نیمه تمام صنعتی (ایجادی و توسعه) و 208 واحد نیمه تمام کشاورزی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد شناسایی و تعدادی از این واحدهای نیمه تمام که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند ضمن ثبت نام درسایت بهین یاب تسهیلات دریافت کرد ند و یا در حال دریافت تسهیلات می باشند .

به گفته استاندار ، مابقی طرحهای نیمه تمام بالای 50 درصد پیشرفت جمع بندی و پس از بازدید اعضای کارگروه از این واحدها، برای دریافت تسهیلات و تکمیل طرح به بانکهای استان معرفی شده اند.

استاندار درخصوص واحدهای نیمه فعال به عنوان بخش دیگری از واحدهای نیازمند تسهیلات نوشته است : بیشتر این واحدها در سایت بهین یاب ثبت نام کردند تا از تسهیلات رونق تولید بهره مند شوند و تعدادی از این واحدها هم از طریق پرداخت مستقیم بانکها و تعدادی نیز از محل دستور معاون اول محترم ریاست جمهوری در حال دریافت تسهیلات می باشند.

وی در بخش دوم گزارش خود آورده است: بر اساس برنامه تدوین شده راه اندازی هزار واحد تولیدی استان ، به این واحد ها از سه منبع بهین یاب،صندوق توسعه ملی و پرداخت مستقیم تسهیلات پرداخت شده است.

همچنین در گزارش استاندار آمده است: در بخش تسهیلات رونق تولید( بهین یاب)پیرو دستورالعمل تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام وزیر صنعت، معدن و تجارت، از دو هزار و 160 واحد ثبت نام شده در سامانه بهین یاب تاکنون دو هزار و 67 واحد به بانکهای عامل معرفی شده که از این میزان تاکنون 580 واحد بمیزان 789ر089ر4 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

استاندار تاکید کرده است : در بخش مربوط به نامه معاون اول ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی از مجموع 353 واحد معرفی شده برای استفاده از تسهیلات حمایتی لیست معاون اول رئیس جمهور، 94 واحد بمیزان 003ر492ر4 میلیون ریال موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

وی با اشاره به حوزه پرداخت مستقیم تسهیلات هم نوشته است : 277 واحد بمیزان 846 ر875 ر1 میلیون ریال از طریق پرداخت مستقیم بانکها تسهیلات دریافت نموده اند.

استاندار در پایان آورده است: در مجموع با عنایت به وعده اینجانب در سفر ریاست محترم جمهوری به استان درباره راه اندازی هزار واحد تولیدی نیمه تمام، تعطیل و نیمه فعال تاکنون 951 واحد هزار و 46 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و راه اندازی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار