کاهش 25 درصدی جابه جایی محصولات پستی

مدیر کل پست خراسان شمالی از کاهش 25 درصدی جا به جایی محصولات پستی در سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ ابراهیم هزار جریبی مدیر کل پست خراسان شمالی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:با توجه به ارائه خدمات دیجیتال و الکترونیکی امسال نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش در جابه جایی محصولات از استان داشتیم.

وی در خصوص محصولات وارده از سایر استان ها نیز افزود: در این بخش نسبت به سال گذشته با کاهش دو درصدی مواجه بودیم.

ابراهیم هزار جریبی همچنین با  اشاره به آغاز  چهل و ششمین دوره از مسابقات نامه‌نگاری در سطح بین المللی گفت: هیئت داوران از میان نامه‌های ارسالی، نامه برتر را در سطح داخلی انتخاب و به منظور شرکت در رقابت بین‌المللی به اتحادیه پستی جهانی ارسال می‌کند.

مدیر کل پست خراسان شمالی گفت:مهلت ارسال آثار به این دوره از مسابقات تا 12 اسفند است.

وی افزود: اتحادیه پستی جهانی با هدف افزایش آگاهی جوانان از اهمیت نقش خدمات پستی در جامعه و نیز ترویج فرهنگ مکاتبه، همه ساله مسابقه نامه‌نگاری ویژه نوجوانان را با انتخاب موضوعی خاص در سطح بین‌المللی برگزار می‌کند. 

هزارجریبی در خصوص موضوع مسابقه اظهار کرد: موضوع مسابقه به این صورت تعیین شده است که تصور کنید شما مشاور جدید دبیرکل سازمان ملل هستید، در این صورت برای کمک به دبیرکل ابتدا به کدامیک از موضوعات مورد بحث جهان خواهید پرداخت و چه راه حلی به وی توصیه خواهید کرد؟  

وی درخصوص شرایط شرکت کنندگان در این مسابقه گفت: براساس اعلام اتحادیه پست جهانی، نوجوانان دارای حداکثر 15 سال می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و از جوایز ارزشمند آن بهره‌مند شوند.

هزارجریبی با اشاره به این که در سطح ملی 22 نامه برتر تمبر طلا و نقره دریافت خواهند کرد، گفت: همچنین به 100 اثر بعدی جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت.

مدیر کل پست خراسان شمالی گفت:به منظور تسهیل فرایند ارسال، پاکت های ویژه ای مسابقه طراحی شده است که شرکت کنندگان می توانند از دفاتر پستی و مراکز کانون فکری کودکان و نوجوانان و مدارس به صورت رایگان  تهیه کنند.

هزارجریبی تاکید کرد: شرکت کنندگان نامه‌های نوشته شده را در این پاکت‌ها که در قالب سرویس پست جواب قبول  طراحی شده قرار داده و بدون پرداخت وجهی به صندوق های پستی سطح معابر انداخته و یا به نزدیک ترین دفتر پستی تحویل دهند.

گفتنی است امسال در خراسان شمالی 7 تمبر رونمایی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.