4 و 5 اسفندماه؛

برگزاری هفتمین کنگره علمی طب رزم در خوزستان

هفتمین کنگره علمی طب رزم و پنجمین آئین اهدای جایزه ملی شهید رهنمون در روزهای 4 و 5 اسفندماه در خوزستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، از روابط عمومی کل سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد عبداللهی، معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهم ترین انگیزه و دلیل اجرای این کنگره را واکاوی و بازخوانی حماسه‌هایی که کادر پزشکی در بیمارستان‌های صحرایی خلق کرده‌اند عنوان کرد.

وی بیان داشت: درتاریخ 8 ساله دفاع مقدس، پزشکان و بخش بهداشت و درمان همگام با بخش های دیگر در عملیات ‌های مختلف نظامی شرکت کردند و همپای بخش های رزمی دردفاع مقدس درخشیدند و با خلق حماسه‌های ماندگار در پست‌ های امداد و اورژانس‌های خط مقدم و نیز ثبت برگ های زرین در بیمارستان ‌های صحرایی و نقاهتگاه ها و بیمارستان‌های عقبه افتخار آفرینی کردند.

سردار عبدالهی افزود: این کنگره با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور، جامعه جراحان کشور و بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی بقیه ا...(عج) و ارتش جمهوری اسلامی و آبادان و شهید بهشتی اهواز و اداره بهداشت و امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه و همزمان با برگزاری پنجاه و هفتمین کنگره علمی میان دوره‌ای جامعه جراحان خواهد بود.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه اذعان داشت: در این کنگره چهار میزگرد با موضوعات 'رسیدگی به مجروح در صحنه رزم'، 'ملاحظات مهم در امداد و نجات مجروحان' و 'آخرین تجارب رسیدگی به مجروحان در اورژانس بیمارستان صحرایی و تازه‌های تروما' و نیز میزگرد ' CBRNE' برگزار خواهد شد.

همچنین آیین اهدای جایزه شهید دکتر رهنمون، طبق سال های گذشته با حضور مسئولان کشوری و لشکری و تنی چند از فرهیختگان و پیشکسوتان و بزرگانی که در زمان دفاع مقدس در مراکز درمانی و بیمارستان‌های صحرایی حضور داشتند، و برای تجدید میثاق دوباره با شهدا گردهم می‌آیند، اهدا می گردد.

سردار عبداللهی با بیان اینکه امسال حدود 300 رزیدنت و انترن‌های پزشکی از دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت شده‌اند، گفت: دعوت از پزشکان نسل جدید به منظور نشر و گسترش و توسعه و تعمیق فرهنگ جبهه و جهاد و ایثار به نسل جدید پزشکان و پرستاران و گروه بهداشت و درمان است.

وی خاطرنشان کرد: روزششم اسفند روز شهادت شهید دکتر محمدعلی رهنمون است؛ این پزشک شهید ریاست بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء (ص) را در دفاع مقدس برعهده داشت که قرار است در این آیین از خانواده شهدا، نخبگان و پیشکسوتان طب رزم تقدیر شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.