چهار موافقت نامه همکاری بین ترکیه و بحرین به امضا رسید

چهار موافقت نامه همکاری دفاعی و اقتصادی بین ترکیه و بحرین در جریان سفر اردوغان به منامه به امضا رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهار موافقت نامه همکاری دفاعی و اقتصادی بین ترکیه و بحرین در جریان سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به منامه به امضای طرفین رسید.

این موافقتنامه های تدوین شده همکاری از سوی مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد، برات آلبایراک وزیر انرژی و منابع طبیعی و نیز فکری ایشیک وزیر دفاع ملی و با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین به امضای طرفین رسید.

اردوغان که در جریان سفر چهار روزه و دوره ای خود به سه کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس شامگاه روز یکشنبه وارد منامه پایتخت بحرین شده است، پیش از امضای موافقت نامه های همکاری، نشان عالی 'شیخ عیسی بن سلمان آل خلیفه' بحرین را دریافت کرد.

رئیس جمهوری ترکیه هنگام دریافت این نشان گفت: ترکیه در روزهای سخت و خوش به صورت مستمر در کنار بحرین خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر دیدار ماه آگوست سال گذشته در ترکیه، شما که در روزهای سخت کودتا در کنار بودید، در قلوب ما نیز جایگاه ممتازی یافته اید و این بار نیز در سرزمین دوستی بحرین، با دادن این نشان و مدال ما را مفتخر کردید.

اردوغان اظهار کرد: من این مدال را هم به معنای نشانه دوستی دولت های بحرین و ترکیه و هم به معنای دوستی و مودت دو ملت ترکیه و بحرین می پذیرم و همچنین چنین اراده و تصمیم دولتمردان بحرین را خوشبختی بزرگ برای خود می دانم.

وی اضافه کرد: مسلمانان مثل آجرهای یک ساختمان هستند و بر این اساس با تلاش مشترک دو کشور، در صدد افزایش مودت، ریشه گرفتن دوستی و افزایش برادری بین ترکیه و بحرین هستیم.

وی ادامه داد: برای ایجاد آرامش، صلح و آینده روشن در منطقه بر تلاش، همکاری، همفکری و همدلی مشترک با بحرین مطمئن هستم و به خاطر همین حسن ظن نسبت به خود از دولت بحرین و ملت بحرین صمیمانه قدردانی می کنم.

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین نیز به هنگام اعطای نشان عالی بحرین به رئیس جمهوری ترکیه، خطاب به اردوغان گفت: شما برای خدمت به جهان اسلام تلاش های زیادی می کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار