سمنان;

بارش باران و برف در سمنان ادامه دارد

مدیر کل هواشناسی استان سمنان گفت : بارش باران و برف تا اوایل فردا سه شنبه بیست و ششم بهمن ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غلامرضا حسنی غربا مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت : بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره، تا اوایل وقت فردا وزش باد شدید، بارش باران و برف و در برخی نقاط به ویژه نواحی کوهستانی و محورهای شمالی کولاک برف و رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

وی با بیان این که روز گذشته در بسیاری از نقاط استان سمنان برف بارید، ادامه داد: در چاشم 18 سانتی متر، آهوان و لرد 10 سانتی متر، در ملاده 9 سانتی متر، در فولاد محله هشت سانتی متر، در شهمیرزاد 6 سانتی متر، در ده صوفیان سه سانتی متر، در مهدیشهر 1.5 سانتی متر و در دیباج 0.6 سانتی متر برف بارید.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به بارش باران در روز گذشته گفت: در چاشم 14 میلی متر، لرد هشت میلی متر، فولاد محله 6.5 میلی متر، ملاده 4.8 میلی متر، ایوانکی 3.4 میلی متر، احمدآباد 2.5 میلی متر،  گرمسار 2.3 میلی متر، آرادان 2 میلی متر، بسطام 1.5 میلی متر، سمنان 0.9 میلی متر و در شاهرود 0.1 میلی متر باران بارید.

وی گفت: اختلال در تردد معابر و جاده ای به ویژه در مناطق کوهستانی و محورهای شمالی استان به سبب بارش برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها و مه آلودگی و کاهش دید ناشی از مه و نیز وزش باد شدید و کولاک پیش بینی می شود.

حسنی غربا با اشاره به شرایط آب و هوایی استان سمنان در 24 ساعت گذشته، ادامه داد: وزش باد در بیشترین سرعت در استان در شاهرود به حدود 25 کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته مجن با دمای منفی هشت درجه سانتی گراد و حسینیان در دامغان و آرادان با دمای 12 درجه سانتی گراد، به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان سمنان بودند.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.