داعش چگونه کودکان را شست‌وشوی مغزی می‌دهد؟

گروهک تروریستی داعش برای دستیابی به اهداف خبیث خود، تلاش می‌کند با شست‌وشوی مغزی دانش‌آموزان سوری و عراقی از آنها سربازانی به‌اصطلاح مخلص بسازد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروهک تروریستی داعش چند سالی است که بخش‌های زیادی از سوریه و عراق را تحت سیطره خود دارد. این گروهک در این سال‌ها از هیچ اقدامی برای رسیدن به اهداف شوم خود فروگذار نکرده است. استفاده ابزاری از کودکان سیاستی است که داعش پس از ظهور و پیدایش همواره از آن بهره برده، کما اینکه فیلم‌های تبلیغاتی این گروهک نیز گویای این حقیقت است.

یک گروه تحقیقاتی ضد تروریستی به‌تازگی بررسی‌هایی را در مورد دو کتاب درسی‌ انجام داده است که در مدارس تحت نفوذ داعش به دانش‌آموزان تدریس می‌شود. حدود دو میلیون دانش‌آموز در این مناطق زندگی می‌کنند که مجبورند این کتب را آموزش ببینند. سرتاسر این کتاب‌ها حاوی تصاویری از اعضای گروهک داعش و انواع اسلحه‌ها است و حتی اتاق خواب کودکی را نشان می‌دهد که روی میز مطالعه‌اش یک اسلحه کلاشینکف دیده می‌شود. داعش به این ترتیب سعی دارد تفکرات و ایدئولوژی خود را به این کودکان تلقین کند و از آنها سربازانی وفادار بسازد.

به‌عنوان مثال کتاب آموزش زبان انگلیسی با این چهار کلمه شروع می‌شود؛ ارتش، دست، گلوله و پادگان. در ادامه کتاب نیز واژه‌هایی همچون تک‌تیرانداز، هفت‌تیر، بازوکا (نوعی سلاح سبک قابل حمل)، خمپاره‌انداز، تسلیحات، مجاهدین و ... دیده می‌شود. داعش برای آموزش واژه حجاب در این کتاب، زنان را نشان می‌دهد در حالی که از سر تا پا خود را با پارچه‌ای مشکی پوشانده‌اند. نکته مهم دیگر این است که در این کتاب درسی اینگونه نشان داده شده که هیچ دختری حق تحصیل ندارد.

در کتاب دیگر که ویژه کودکان 12 تا 13 سال است تلاش می‌شود خشونت و رفتارهای تروریستی بسیار عادی جلوه داده شود. تمام تصاویر کتاب نیز داعشی‌ها را در میدان جنگ نشان می‌دهد. این گروه تحقیقاتی ضدتروریستی که کویلیام (Quilliam) نام دارد این کودکان را به "جوانان هیتلر" تشبیه می‌کند. یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی می‌گوید: فرآیند شست‌وشوی مغزی کودکان توسط داعشی‌ها سه مرحله دارد؛ اول از همه عادی جلوه دادن خشونت؛ دوم آموزش سر بریدن و اعدام کردن و سوم آمادگی بدنی کودکان برای حضور در میدان جنگ.

با این اوصاف گروهک تروریستی داعش برای ادامه راه و دستیابی به اهداف شوم و وحشیانه خود به کودکان به‌عنوان ابزاری می‌نگرد که باید روی آنها سرمایه‌گذاری کند و به قول خودش از آنها سربازانی مخلص و وفادار بسازد.

داعش چگونه کودکان را شست‌وشوی مغزی می‌دهد؟

داعش چگونه کودکان را شست‌وشوی مغزی می‌دهد؟

داعش چگونه کودکان را شست‌وشوی مغزی می‌دهد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.