کرمانشاه؛

برنامه های میراث فرهنگی برای کشتی گیران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، اقدامات حوزه گردشگری در جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  جلیل بالایی گفت: برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی آزاد فرصت بسیار مغتنمی است که توانایی ها و قابلیت های حوزه گردشگری خود را به جهانیان عرضه کنیم.

وی ادامه داد: اولین اقدام ما در این خصوص، قرار دادن تصویر میراث جهانی بیستون در لگوی مسابقات جام جهانی کشتی بود که این مهم با فشار مسئولین استان و پذیرش فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: فضای داخلی ورزشگاه امام خمینی(ره) که محل برگزاری این مسابقات جهانی است نیز به مساحت 150 متر مربع در اختیار این اداره کل قرار گرفته تا با طراحی تصویری بزرگ از چهار اثر ارزشمند استان (بیستون، تاقبستان، معبد آناهیتا و تکیه معاون الملک) ظرفیت فوق العاده گردشگری کرمانشاه را نشان دهیم، بگونه ای که این چهار اثر در قالب یک تصویر بزرگ 150 متر مربعی و به دو زبان فارسی و انگلیسی نمایش داده خواهد شد.

وی افزود: همچنین به واسطه برگزاری این مسابقات 100 درصد ظرفیت هتلینگ 5 و 4 ستاره استان نیز اشغال شده است.

بالایی همچنین از برگزاری تور گردشگری کرمانشاه گردی برای کشتی گیران و تماشاچیان خارج از استان این مسابقات خبر داد و گفت: در نظر داریم کشتی گیران هشت کشور برتر دنیا را حتما به بازدید از تاق بستان، بیستون و کاروانسرای شاه عباسی ببریم.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین از طراحی و چاپ کتاب معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه به زبان انگلیسی خبر داد و افزود: این کتاب در میان میهمانان خارجی این مسابقات توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی با ظرفیت 10 غرفه نیز در کنار ورزشگاه امام خمینی(ره) کرمانشاه دایر خواهد شد.

مسابقات جام جهانی کشتی آزاد با حضور هشت کشور برتر دنیا روزهای 28 و 29 بهمن ماه در ورزشگاه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.