تبریز ؛

تجلیل از برنامه سازان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در حوزه نماز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : صدا و سیما به عنوان دانشگاه ملی نقش مهمی در تبلیغ و آموزش نماز در جامعه دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در نشست تجلیل از برنامه سازان برتر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در اجلاس سراسری نماز افزود : تبلیغ وگسترش فرهنگ نماز  راهکار موثری برای نهادینه شدن معنویات در جامعه  است و در این میان رسانه ملی حرف اول را می زند.

وی با تجلیل از مدیران و برنامه سازان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد : کسب رتبه های نخست کشوری در حوزه تبلیغ نماز و قرآن نشان از عزم جدی مسئولان صدا و سیمای استان برای فرهنگ سازی معنویات دارد.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به آثار تربیتی نماز گفت :  اقامه نماز ، اعتقاد به قدرتی فوق قدرت های جهانی را در انسان تقویت  و کبر و غرور را از نهاد جامعه پاک می کند.

وی سرگردانی روانی و سقوط اخلاقی را در جوامع غربی ، حاصل دور بودن از یادخدا و بی توجهی به معنویات دانست و تاکید کرد : برای جلوگیری از انحطاط جامعه اسلامی باید بیش از پیش به اقامه نماز به خصوص نمازهای جماعت در مساجد و ادارات توجه کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت : این مرکز امسال   بیشترین جوایز را در میان مراکز استانهای صدا و سیما  در اجلاس سراسری نماز به خود اختصاص داد.

سید محسن لطیفی افزود : در این اجلاس مستند وارستگان ، نماهنگ پیشانی بر خاک ، فیلمنامه احکام نماز ، مستند علمای آذربایجان و انیمیشن آموزش احکام نماز برای بانوان ، رتبه های نخست کشوری را در حوزه برنامه سازی برای نماز کسب کردند.

وی همچنین با اشاره به تولید برنامه های متنوع برای تبلیغ فرهنگ نماز در صدا و سیمای استان گفت : امسال در حوزه صدا  24 عنوان برنامه با 26 هزار و 800 دقیقه ، در حوزه سیما 14 عنوان برنامه با 23 هزار و 600 دقیقه ، در حوزه خبر 116 خبر و گزارش و در رادیو برون مرزی هم 4 عنوان برنامه با 1800 دقیقه تهیه و پخش شده است .

ضیایی دبیر ستاد اقامه نماز استان هم گفت : استفاده از ابزار تبلیغی نوین و امکانات پیشرفته ارتباطی برای گسترش فرهنگ نماز در جامعه به ویژه در بین جوانان  رویکرد جدید این ستاد است .

وی استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان را برای اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی نماز مهم و موثر دانست .

در این نشست از 5 برنامه ساز برگزیده صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در  اجلاس سراسری نماز تجلیل شد.

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نمازکه آذر ماه امسال  در استان البرز برگزار شد  5 رتبه برتر برنامه سازی را در حوزه تبلیغ  نماز به خود اختصاص داد     .

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار