شیراز؛

درمان شپش سر باید کامل انجام شود

مدیر گروه بیماری‌های منتقل از آب و غذای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت افزایش آگاهی عمومی برای کنترل آلودگی به شپش تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بابک عشرتی رئیس اداره بیماری های منتقله از آب و غذا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری گردهمایی مسؤولان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این شهر گفت: بهداشت فردی مانند استحمام مرتب و استفاده نکردن از وسایل شخصی دیگران و تمیز نگه‌داشتن و ضدعفونی کردن محیط خواب می‌تواند تا حدود زیادی از ورود و زیست این حشره در بدن انسان جلوگیری نماید.

عشرتی با اشاره به اینکه در همایش دوروزه شیراز که در حال برگزاری است، همکاران ما در سراسر کشور تجربیات خود را در مورد بیماری‌های مربوط به شپش با یکدیگر تبادل می‌کنند، خاطرنشان کرد: نکته مهم در مورد شپش این است که اگر فردی دچار آلودگی می‌شود باید درمان را مرحله‌به‌مرحله با دقت انجام دهد و کار را نیمه‌کاره رها نکند، چراکه با تخم‌پاشی این حشره امکان ابتلای مجدد، صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: با افزایش اطلاعات بهداشتی مردم در مورد شپش، حساسیت‌ها نیز به همین مراتب بیشتر شده است به‌عنوان نمونه همکاران ما زمانی به مدارس مراجعه می‌کنند، در معاینه افراد متوجه می‌شوند که بیشتر آنچه گزارش‌شده، مربوط به شپش نیست، بلکه موارد دیگر را شامل می‌شود.

شیوع این آلودگی متناسب با فصول گرم و سرد سال کم یا زیاد می شود و با شدت سرما میزان ابتلا به آن بیشتر خواهد شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار