معاون امور بین‌الملل مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: شهرداری اصفهان پیش‌قدم در زمینه شهر دوستدار کودک در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد آزرم نیا در دیدار شهردار اصفهان با نماینده یونیسف اظهار کرد: تصمیم وزارت کشور این است که اصفهان را به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک در کشور شناخته و اقدامت صورت گرفته در این شهر را به دیگر شهرهای کشور تسری دهد.

وی با بیان اینکه درخواست ما از نماینده سازمان یونیسف شناسایی نقاط قوت و ضعف اصفهان در مقایسه با شهرهای پیشرو دیگر دنیا در زمینه شهر دوستدار کودک است، تصریح کرد: از دکتر ویل پارکس تقاضا داریم موفق‌ترین کشورها در این زمینه را به کشور ایران معرفی کرده تا با الگو قرار دادن آن‌ها زمینه گسترش اقدامات خود را فراهم کنیم.

معاون امور بین‌الملل مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با بیان اینکه وزارت کشور همکاری طولانی و بسیار زیادی را با مجموعه یونیسف داشته، ادامه داد: سند پروژه همکاری با مجموعه یونیسف در حوزه‌های مربوط به آموزش کودکان در زمان مدیریت بحران، کاهش تصادفات کودکان در جاده‌ها و ایجاد فضاهای دوستدار مادر و کودک امضا شده تا همکاری‌های خود را در این زمینه‌ها گسترش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری اصفهان در ایجاد فضای شهر دوستدار کودک پیش‌قدم بوده، تصریح کرد: سه سال است که شهرداری اصفهان گام‌های بسیار مؤثر و اساسی در این زمینه برداشته که جای تشکر بسیار برای این حمایت‌های قاطع مادی و معنوی دارد.

معاون امور بین‌الملل مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: زمینه بسیار خوبی برای همکاری مجموعه یونیسف و شهرداری اصفهان فراهم شده و ما در مجموعه وزارت کشور تمام امکانات و تسهیلات لازم را برای به نتیجه رسیدن این تفاهم فراهم می‌کنیم.

فاطمه جوانی رئیس اداره سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی امور بین‌الملل  وزارت کشور  نیز در این جلسه با قدردانی از شهردار اصفهان به دلیل عنایت و حمایت  ویژه از طرح شهر دوستدار کودک و تیم پیگیر  متخصص کارشناسی در شهرداری اصفهان بیان کرد: اصفهان با ارسال طرح شهر دوستدار کودک و تقاضای جلب همکاری یونیسف زمینه گسترش و تسری این طرح را در دیگر شهرهای کشور فراهم کرده است همچنین در همین رابطه شهرهای دیگری از جمله ساری، همدان و اراک نیز متقاضی شهر دوستدار کودک شده‌اند.

وی افزود: در امور بین‌الملل وزارت کشور با توجه به جایگاه و مأموریتی که بر عهده داریم در خصوص زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در کشور، آمادگی دریافت طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی شما برای توسعه هر چه بیشتر اصفهان و دیگر شهرهای کشورمان هستیم.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.