شهرکرد؛

فعالیت 20 هزار سفیر سلامت خانواده در چهارمحال و بختیاری

20 هزار سفیر سلامت خانواده در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمجید فدایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در سومین جشنواره دوسالانه آموزش و ارتقای سلامت در شهرکرد گفت: در حال حاضر 20 هزار سفیر سلامت خانواده در استان آموزش های لازم را فرا گرفته اند و در حال انتقال به خانواده ها می باشند.

وی با بیان اینکه خود مراقبتی اولین گام در سلامت انسان است افزود: 15 هزار سفیر سلامت دانش آموز هم در مدارس استان به آموزش خودمراقبتی در بین همکلاسی های خود مشغول هستند.

فدایی با اشاره به همکاری 210 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری به عنوان سفیر سلامت ادامه داد: ثبت نام و آموزش دانشجویان سایر دانشگاه های استان هم در حال انجام است.

وی جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار و غیر واگیردار، کاهش تعداد دفعات مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین کاهش هزینه های درمان را از فواید اجرای طرح سفیران سلامت و ترویج خودمراقبتی بیان کرد.

سومین جشنواره دوسالانه آموزش و ارتقای سلامت با حضور مسئولین استانی٬ پزشکان و مراقبین سلامت مراکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در سالن غدیر شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.