یزد؛

رعایت مصرف گاز طبیعی در آستانه سرد شدن هوا

مردم استان در آستانه سرد شدن هوا ضمن رعایت مصرف ایمن و مناسب گاز طبیعی در همه بخش ها از هدر رفت این انرژی جلوگیری کنند.

  منوچهر فلاح  مدیرعامل شرکت گازاستان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:  با استقرار هوای سرد و همچنین بارش برف و باران در استان و اکثر نقاط کشور، در روزهای آتی دمای هوای استان کاهش خواهد یافت از شهروندان تقاضا داریم با ادامه همکاری در استفاده ایمن و مناسب گاز طبیعی نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

فلاح خودداری از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز به خصوص در مناطق تازه گازدار شده، عدم استفاده از بخاری بدون دودکش در محیط های بسته، تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با سامانه های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی و عدم دستکاری کنتور و رگلاتور و انشعابات داخلی نیز کمک می کند تا زمستانی بی خطر را پشت سر بگذاریم.

وی یاداورشد: اقداماتی نظیر نصب پرده ضخیم، نصب سیستم کنترل هوشمند موتورخانه، تعمیرات لازم در سامانه های گرمایشی، رسوب زدایی موتورخانه ها، رعایت دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد و دوجداره کردن پنجره ها می تواند علاوه بر جلوگیری از هدر رفت انرژی، در کاهش میزان مصرف گاز در فصول سرد سال و کاهش مبلغ هزینه گاز بسیار موثر باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در رابطه با مدیریت مصرف گاز طبیعی در سازمان های دولتی استان نیز افزود: روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل ، انجام معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم به منظور افزایش بازدهی وسایل گازسوز نظیر نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه باید در ادارات مدنظر باشد.

کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد: از اواخر روز چهارشنبه نیز موج بارشی جدیدی وارد استان می شود که تا یکشنبه ادامه دارد و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. 

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.