یاسوج؛

جذب بیش از 92 درصد اسناد خزانه اسلامی استان

بیش از 92 درصد از سهم اسناد خزانه اسلامی استان که در 6 ماهه اول به استان تخصیص یافته بود جذب شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ نماینده ی وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اعلام این خبرگفت : از محل بند (ز) تبصره 5 قانون بودجه 670 میلیارد ریال سهم اسناد خزانه اسلامی استان در 6 ماهه اول سال جاری بوده که تاکنون 610 میلیارد ریال آن جذب شده و کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه جزء استان های پیشرو در کشور بوده است.

ابراهیم کشاورز با بیان اینکه این اسناد براساس تعهد قبلی دولت که به استان داده بود در بیستم بهمن ماه به حساب خزانه معین استان واریز شد افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز پس از واریز، این مبلغ پول را بر اساس فرمت های سخا(2) و دستگاه های اجرایی که از قبل در این سامانه ثبت اطلاعات کردند پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه تنها دستگاه های اجرایی که در سامانه سخا(2) ثبت اطلاعات کردند می توانند از این اسناد استفاده کنند گفت: دستگاه های اجرایی، نهادها، شهرداری ها و موسسات عمومی و دولتی که از قبل در سامانه سخا (2) درخواست اسناد خزانه اسلامی داشتند هر چه سریعتر با مراجعه به خزانه معین استان نسبت به دریافت سهم نقدینگی و اسناد خود اقدام کنند.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: پرداخت مطالبات پیمانکاران، تسریع در روند اجرایی طرح های عمرانی از جمله مزایای استفاده از این اسناد است.
کشاورز گفت: با احتساب پرداخت بدهی های قبلی و استفاده از این اسناد تاکنون حدود 6 هزار میلیارد ریال از بدهی های دولت به دستگاه های اجرایی، موسسات ،نهادها و پیمانکاران پرداخت شده است.

کشاورز همچنین از استفاده از اوراق صکوک با نرخ سود پائین جهت پرداخت بدهی های دستگاههای اجرایی به شهرداریهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در استان خبر داد و افزود: این اوراق فرصت خوبی برای دستگاه های اجرایی جهت پرداخت بدهی های خود به شهرداری ها جهت عمران و آبادنی در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان است .


انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.