بجنورد؛

راه‌یابی دو فیلم خراسان شمالی به جشنواره بین‌المللی

دو فیلم تولیدی حوزه هنری استان به بخش اکران یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 راه یافتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد، رضا خدادادی قره‌باشلو ، مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان شمالی از راه‌یابی دو فیلم کوتاه تولیدی خراسان شمالی به مرحله اکران یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای خبر داد و افزود: انیمیشن «پر پرواز» به کارگردانی داود وحیدی و فیلم کوتاه «شغل پدر» به کارگردانی روح‌الله علی‌آبادی هر دو به تهیه‌کنندگی حوزه هنری خراسان شمالی به بخش اکران جشنواره بین‌المللی فیلم فجر راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه در مهلت ارسال آثار به این جشنواره، 16 اثر از سوی 9 فیلم‌ساز استان به این جشنواره ارسال شده بود، افزود: از این تعداد دو اثر به انتخاب هیئت داوران به بخش اکران راه یافته‌اند.

خدادادی خاطرنشان کرد: درمجموع هزار و 700 فیلم کوتاه از هنرمندان داخلی و خارجی به یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای ارسال شده بود که از این تعداد 140 اثر به بخش اکران و مسابقه راه پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سایر آثار ارسالی هنرمندان و فیلم‌سازان خراسان شمالی به این جشنواره هم کیفیت مناسبی داشتند؛ به همین دلیل فروردین‌ماه سال آینده همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی از هنرمندان برخی از این آثار برگزیده تجلیل می‌شود.

گفتنی است، یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای با شعار «سینمای اخلاق» و در سه محور موضوعی «اخلاق و سبک زندگی»، «اخلاق و فرهنگ کار» و «اخلاق و اقتصاد مقاومتی» از چهارم تا ششم اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.