اهواز؛

مرمت و بازسازی کاروانسرای بازار قدیم دزفول

به همت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول و اداره میراث فرهنگی، کاروانسرای بازار قدیم که نمادی از دوره قاجار است این شهرستان بازسازی و مرمت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، مسعود شامدیل، مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول گفت: این کاروانسرا به مرور زمان فرسوده شده و در سال های اخیر توسط سازمان نوسازی و بهسازی و با اعتبار شهرداری این شهرستان و اداره میراث فرهنگی در چند مرحله مرمت گردیده و مرمت آن همچنان ادامه دارد.

این کاروانسرای زیبا موسوم به کاروانسرای بازار در میان بازار قدیم دزفول خودنمایی می کند و تداعی کننده داد و ستد و تجارت در دوران گذشته است.

این کاروانسرا پشت مسجد مفید دزفول واقع شده و از بناهای اواخر دوره قاجاریه می باشد که توسط آقا شیخ محمدرضا معزی از علمای برجسته استان خوزستان و مورد وثوق مردم و به دستور ایشان ساخته شد.

کاروانسرای بازار قدیم دارای حجره های مختلف و متعددی بود که مورد استفاده تجار و بازاریان قرار داشته و کالاهای خود را در آن انبار می کردند.

با مرمت خانه های تاریخی از سوی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول با همکاری میراث فرهنگی مسیر گردشگری زیبایی ویژه گردشگران در بافت قدیم دزفول ایجاد شده است.

در بافت قدیم دزفول با 200 هکتار وسعت بین 200 تا 300 اثر تاریخی وجود دارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.