افضلی در نطق میان دستور:

بحران آب در منطقه اقلید فارس نفس دامداران را بریده است

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران آب در منطقه اقلید یادآور شد: عدم وجود برنامه حمایتی در این زمینه نفس دامداران را بریده است.

بحران آب در منطقه اقلید فارس نفس دامداران را بریده است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سیدحسین افضلی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور مجلس با اشاره به اینکه اقلید قدمتی 7 هزار و 500 ساله دارد عنوان داشت: این شهر مرکز ثقل چهار استان شیراز، اصفهان، یاسوج و یزد است.

وی با اشاره به موقعیت آب و هوایی و اجتماعی و ویژگی‌های شهر اقلید افزود:‌ با توجه به ویژگی‌هایی که شهر اقلید دارد می‌تواند جاذبه گردشگری بسیاری از کشورهای همسایه باشد همچنین به دلیل وجود باد در 10 ماه از سال و دارا بودن آفتاب مطلوب می‌توان انرژی تجدیدپذیر را از طریق اقلید برای سایر استان‌های کشور فراهم کرد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بحران‌هایی که در اقلید وجود دارد همچون بیکاری و خشکسالی یادآور شد: خشکسالی 45 هزار هکتار از زمین‌های اقلید را متأثر کرده اما همچمنان این منطقه مقام اول تولید سیب‌زمینی و چغندر و مقام سوم تولید گندم را در اختیار دارد. در زمین‌های زراعی این منطقه 230 هزار تن چغندر، 120 هزار تن سیب‌زمینی، 170 هزار تن سیب درختی، 80 هزار تن حبوبات تولید شده است و  بهترین شرایط را برای صنایع غذایی، تبدیلی و بسته‌بندی در اختیار دارد.

افصلی تصریح کرد: بحران آب بر مراتع و علوفه‌های منطقه تاثیر گذاشته و با توجه به عدم وجود برنامه حمایتی نفس دامداران بریده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار