اصفهان؛

اجرای دو طرح آبرسانی روستایی در شهرستان اردستان

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان اردستان از اجرای دو طرح آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 900 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا دهقانی  افزود: اصلاح و تعویض خط انتقال آب روستای تلک آباد در بخش زواره به طول 3 و نیم کیلومتر با لوله پلی اتیلن با قطر 160میلیمتر اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان این که این طرح با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 900 میلیون ریال از محل اعتبارهای استانی شرکت آبفار در سال جاری اجرا شده است تصریح کرد: با اجرای این طرح تعداد هزار و 900 نفر در غالب 750 اشتراک و حدود 150 دامداری محلی از آب شرب بهداشتی خط انتقال آب زواره برخوردار شدند.

مدیر اداره آبفار شهرستان اردستان تعداد روستای تحت پوشش آبرسانی را 106 روستا با جمعیت حدود 15 هزار نفر و 10 هزار و 900انشعاب ذکر کرد.

وی همچنین از اجرای طرح آبرسانی به روستاهای جنبه و ومکان به طول 5.5 کیلومتر با لوله پلی اتیلن با قطر 90 میلیمتر خبر داد.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستائی شهرستان اردستان هزینه اجرای این طرح را بالغ بر 4 میلیارد ریال از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی و اعتبارهای استانی شرکت آبفار اعلام و خاطر نشان کرد: در این طرح یک مخزن مکش 50 مترمکعبی با یک دستگاه پمپ نصب شده و شبکه برق رسانی 50 کیلوولت نیز احداث شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح 250 انشعاب ایجاد شده است که نزدیک به 750 نفر از آن استفاده می کنند.

دهقانی گفت: روستاهای شهرستان در غالب 7 مجتمع آبرسانی با 55 روستا تحت پوشش هستند و مابقی بصورت تک روستایی آبرسانی می شوند.

وی هم چنین از آبرسانی با تانکر به 65 روستا خبر داد و افزود: بدلیل خشکسالی سال های اخیر این روستاها فاقد آب شرب مناسب بودند که ازطریق شبکه آب شهری و بوسیله 3 دستگاه تانکر آب شرب آن ها تامین می شود.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.