چابهار،

بازدید استاندار سیستان وبلوچستان از گمرک چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه سفر به شهرستان چابهاراز گمرک چابهار بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ،علی اوسط هاشمی استاندارسیستان وبلوچستان  در این بازدیدگفت : اگر گمرک به خوبی ایفای نقش کند بخشی از وابستگی اقتصاد کشور به نفت کاسته خواهد شد.

هاشمی ادامه داد : نظم و قانون باید در جامعه حاکم شود اگر حاکمیت قانون نباشد اقتصاد نمی تواند آنطور که شایسته کشور بزرگی مثل ایران هست ،در مسیر رشد و پویایی خودقراربگیرد ومردم را به آینده امیدوار نگه دارد .

وی افزود :  بیش از 14هزار واحد صنعتی تعطیل شده و نیمه تعطیل وغیراقتصادی در دولت گذشته رو به افول نهاد وچراغش خاموش شد .

استاندارخطاب به کارکنان و مسئولان گمرک چابهار تصریح کرد : شما بایستی در مسیر رسالتتان کاملا منطبق باقانون عمل کنید .

وی تاکید کرد : هرکشفی خارج از مسیرقانونی باشد از سوی هر کسی هم باشد فرقی نداردچون قاچاقچی و خلافکارقانونی هیچ تفاوتی ندارد  که چه کسی است و چه  سمتی دارد. مسیرراباید واقعا برای آنها نا امن کنیم.

هاشمی افزود: عکس این قضیه آن است که کسانیکه در مسیراقتصادسالم مشغول فعالیت و تجارت هستند باید شرایط برایشان فراهم باشد .
 
استاندار افزود :نگذاریم قانون خم شود چرا که اگر قانون خم بردارد و خرد شود همه اعضای جامعه را خرد می کند ولی اگر با قانون پیش برویم ، قطعا موفقیم.

 وی ادامه داد :امروز دیپلماسی اقتصادی از آن شماست و دیدبانی اش وظیفه شماست و باید به دولت هم کمک کنید.

هاشمی بیان داشت : باید قانون را قدر بدانیم و با بودن برموضع آن اقتصاد را جانی تازه ببخشیم . تا کشور در مسیر پاک اقتصادی قرار بگیرد.

وی نظم و قاعده رادوعنصربسیار مهم توصیف کرد که اگر رعایت شود تکریم ارباب رجوع درآن حاصل است و تردید وخروج از آن قاعده هم موجب رنج مردم است.

استاندار افزود :سعی کنید از کارخودتان صیانت کنید البته ارزش کارشما برکسی پوشیده نیست.

 وی افزود: تا جایی که می توانید چارچوب قانونی را که ضامن حقوق ملی کشور و اعتبارآور برای سازمانتان باشد که در واقع اعتباری برای همه شما نیز است مبنای جدی در مسیر راه خودتان قراربدهید.

استاندار ابراز امیدواری کرد : روندی که در کشور شکل گرفته که حاصل نگاه رهبری و رئیس جمهوری است .

این است که استان سیستان وبلوچستان باید با حرکت به سمت توسعه از این وضعیت خارج شود.
وی با اشاره به طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهارافزود : امروز می بینید که در بندر با چه جنب وجوشی کار می شود و باید بگوییم  اولین دستاورد برجام همین وارداتی هست که در بندر پهلو گرفته است .

 استاندار در ادامه از  کلنگ زنی انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار توسط رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این طرح حداکثرباید ظرف مدت 2سال و نیم محقق شود .

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.