پنجشنبه؛ اعتصاب گسترده مهاجران در "روز بدون مهاجران" در آمریکا

پایگاه اینترنتی "یو اس ای تودی" از اعتصاب یک روزه مهاجران آمریکا با عنوان «یک روز بدون مهاجران» و نیز تعطیلی مغازه ها و کسب و کار در سراسر آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی "یو اس ای تودی" نوشت: در روز پنجشنبه (امروز) که مهاجران از کارکردن، خرید و شرکت در کلاس های درس دست می کشند، مغازه ها و کسب و کار در سراسر آمریکا نیز تعطیل خواهد شد. 

براساس این گزارش، مهاجران در واشنگتن دی سی، فیلادلفیا، آستین، تگزاس و دیگر شهرهای عمده آمریکا برنامه ریزی کرده اند که در روز پنج شنبه به عنوان بخشی از اعتصاب به نام « یک روز بدون مهاجران» در خانه بمانند و دست به اعتصاب بزنند. 

تنها چند روز بعد از بازداشت مهاجران غیرقانونی در سراسر آمریکا، سازمان دهندگان این اعتصاب از ساکنان قانونی و نیز مهاجران غیرقانونی خواستند تا در واکنش به اقدام رئیس جمهور ترامپ برای سرکوب مهاجران که شامل برنامه هایی برای ساخت دیوار مرزی و نیز ممنوعیت موقتی ورود مهاجران از کشورهای اسلامی (7 کشور) می باشد، در اعتصاب عمومی و تحریم شرکت کنند. 

ژانت مورگیا (Janet Murguia) رئیس و مدیر اجرایی شرکت شورای ملی «لا راضا» در پیامی در صفحه توئیتر خود تصمیم «خوزه آندرس» سرآشپز اسپانیایی- آمریکایی برای بستن رستوران های خود در واشنگتن، دی سی در روز پنجشنبه را ستود و نوشت: از پزشکان گرفته تا کارگر ظرفشو و افراد خانه دار، مهاجران جزو جدایی ناپذیر زندگی روزمره در آمریکا هستند. 

این سرآشپز مشهور گفت که او بعد از آنکه چند صد تن از کارگرانش به او گفتند که در روز پنجشنبه سر کار نمی آیند، تصمیم به بستن رستوران هایش گرفته است. او گفت که آنها خواستار حمایت او شدند و سرانجام موفق به این کار شدند. 

وی افزود: ما همه با هم یکی هستیم. ما نباید با همدیگر مبارزه کنیم، همه ما باید با همدیگر کار کنیم تا کشور را رو به جلو حرکت دهیم و حفظ کنیم. 
         
خروج مهاجران از هتل ترامپ 

خوزه آندرس در اعتراض به اظهارات توهین آمیز ترامپ در مورد مهاجران مکزیکی، از قرارداد رستوران در هتل جدید ترامپ در واشنگتن دی سی  بیرون آمد. وی بعد از این اقدام، با اقامه دعوی از سوی ترامپ مواجه شد(ترامپ خواستار 10 میلیون دلار جریمه شده است). 

دولت ترامپ در کمتر از یک ماه (از تصدی قدرت)، سیاست هایی را که طرفداران آن را ضدمهاجر می خوانند، اجرا کرده است. اولین سری از تغییرات شامل اقدامات اجرایی برای ساخت دیوار آمریکا-مکزیک،  افزایش عوامل گشت زنی برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و نیز سلب بودجه شهرها و ایالت‌هایی در آمریکا است که از پایبندی به قوانین مهاجراتی فدرال سرپیچی کنند.  

چند روز بعد، ترامپ فرمانی را امضا کرد که براساس آن بطور موقت ورود افراد از هفت کشور اسلامی به آمریکا ممنوع شد و ورود همه آوارگان را به مدت 120 روز به تعلیق درآورد و سوری ها را بطور نامحدود از ورود به کشور ممنوع کرد. براساس حکم دادگاه تجدید نظر، این فرمان ترامپ به طور موقت به تعلیق درآمد. 

پایگاه اینترنتی «یو اس ای تودی» در ادامه گزارش خود با اشاره به اعتصاب یک روزه مهاجران نوشت: در این لحظه، هنوز مشخص نیست که چه تعداد مهاجر در آمریکا به این اعتصاب و تحریم ملحق خواهند شد اما رستوران داران سراسر شمال شرق آمریکا در همبستگی با این اقدام، مغازه ها و رستوران های خود را بسته اند.  

فروشگاه زنجیره ای غذاهای بهداشتی «سوئیت گرین» نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 18 فروشگاه خود در مناطق واشنگتن دی سی، مریلند و ویرجینیا را می بنند. 

سوئیت گرین در بیانیه خود اعلام کرد: تنوع و تفاوت ما آن چیزی است که باعث بزرگی این خانواده می شود و ما به حقوق اعضای تیم خود برای بکارگرفتن صدایشان در دموکراسی احترام می گذاریم. ما بخاطر این اقدام که ممکن است اسباب زحمت شود، عذرخواهی می کنیم و امیدواریم که شما تعهد ما به مردم مان را درک کنید. 

رستوران های «باس بویز» و «پوئیتز» و بیش از دهها رستوران دیگر در پایتخت کشور نیز اعلام کردند که رستوران خود را می بندند. سایر رستوران ها در نیویورک، فیلادلفیا، سنت پل، مینه سوتا، آستین و تگزاس نیز اعلام کرده اند که رستوران های خود را خواهند بست. 

مسئولان مدرسه در نیومکزیکو- ایالتی با بیشترین درصد اقامت اتباع آمریکای لاتین در آمریکا- نگران هستند که صدها نفر از دانش آموزان این ایالت ممکن است در این روز در خانه بمانند و به مدرسه نیایند.

مدیران مدرسه عمومی آلبوکرک (Albuquerque) در نامه ای به والدین دانش آموزان نوشتند: ما با احترام، از همه پدران و مادران می خواهیم که بدانند دانش آموزان به منظور بهره بردن از سیستم آموزشی که برای آنها درنظرگرفته شده است، نیاز دارند که هر روز در کلاس درس حاضر شوند.  

مسئولان مدرسه آلبوکرک اعلام کردند هر دانش آموزی که در این اعتراض شرکت کند، غیبت غیرموجه خواهد خورد. 

«سیلوانا سالسیدو اسپارزا» سرآشپز معرف در فینیکس (مرکز ایالت آریزونا) نیز گفت که او در این روز، سه رستوران خود در فینیکس را می بندد.

وی روز گذشته (چهارشنبه) چند ساعت بعد از آنکه برای پنجمین بار به مسابقه نیمه نهایی بهترین آشپز «جایزه جیمز بیرد» راه یافت، گفت: شما می دانید که رستوران های من بدون مهاجران کار نمی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار