آدم برکت:هر تیمی مقابله ایران با مشکل روبرو می شود

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ترکیه گفت:فکر می کردیم در مقابل تیم ایران نتیجه بهتری را کسب کنیم اما شرایط طوری دیگری شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،آدام برکت سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ترکیه درباره عملکرد این تیم در روز نخست جام جهانی بیان کرد: برای حضور در این مسابقات اردوهای خوب و کاملی نداشتیم چون هدف اصلی ما حضور موفق در مسابقات قهرمانی اروپا است. جام یاشاردوغو را هم در برنامه داریم و بعد از آن هم باید در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کنیم.

وی درباره عملکرد این تیم در دیدار مقابل ایران و اینکه خیلی ها پیش بینی میکردند حداقل در چند وزن آنها به پیروزی برسند عنوان کرد: از شش کشتی‌گیر المپیکی خود تنها دو نفر را به این مسابقات آورده بودیم و بقیه را برای حضور در مسابقات قهرمانی اروپا نگه داشتیم. من هم فکر می‌کردم در اوزان 61، 65، 70 و 74 کیلوگرم رقابت نزدیک تری را برگزار کنیم، اما هر تیمی مقابله تیم قدرتمند ایران به مشکل خواهد خورد و ما هم با این مشکل روبرو شدیم.

سرمربی تیم کشتی آزاد ترکیه درباره غیبت سلیم یاشار، نایب قهرمان المپیک، در دیدار مقابل ایران و حسن یزدانی گفت: این تاکتیک ما بود تا در مسابقات بعدی ازوی استفاده کنیم.

برکت درباره سطح برگزاری مسابقات و بهترین کشتی گیر ایران ادامه داد: سازماندهی جام جهانی بسیار خوب بود و تماشاگران هم مانند همیشه استقبال بسیار خوبی داشتند. به نظرم حسن یزدانی در حال حاضر بهترین کشتی‌گیر ایران است به عملکرد بسیار خوبی در مسابقات داشته است.

سرمربی تیم کشتی آزاد ترکیه درباره رمضان شاهین قهرمان اسبق ترکها عنوان کرد: وی در حال حاضر سرمربی تیم جوانان ما است.

برکت در خصوص شامیل اردوغان و اینکه چه زمانی محرومیت وی به پایان می‌رسد گفت: ماه دهم سال قبل محرومیت وی به پایان رسید و شاید در مسابقات اروپایی به میدان برود.

برکت درباره استفاده از کشتی گیران روس و اینکه آیا این موضوع باعث تضعیف جایگاه کشتی‌گیران ترکیه نمی‌شود عنوان کرد: با حضور این کشتی گیران کشتی را به ترکها یاد می‌دهیم و آنها انگیزه می گیرند. به عنوان مثال بعد از مدال آوری رمضان شاهین کشتی‌گیرانی مانند یعقوب گور و مصطفی کایا به تیم ملی معرفی شدند. در ۹۶ کیلوگرم هم شامیل اردوغان با  توجه به خلایی که داشتیم انتخاب شد، اما در ۱۲۰ کیلوگرم با وجود طاها نیازی به کشتی‌گیر دیگری نداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار