واکنش تند وزير امور خارجه فرانسه به اظهارات رئيس جمهور سوريه

ژان مارک آیرو، اظهارات اخیر رئیس جمهور سوریه درباره فرانسه را گستاخانه و شرم آور توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اووست فرانس، ژان مارک آیرو در قبال اظهارات اخیر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، موضع گیری و به شدت آن را محکوم کرد.
 
وزیر امور خارجه فرانسه که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، تصریح کرد: نمی دانم اظهارات رئیس جمهور سوریه را چگونه توصیف کنم؛ اظهاراتی که باعث انزجار و نفرت مطلق است.
 
وی در ادامه مدعی شد: شنیدن این کلمات بسیار تکان دهنده است و سخن گفتن با این الفاظ و اصطلاحات درباره فرانسه بسیار وقیحانه است. کشور ما به طور مستقیم مورد حملات تروریستی قرار گرفته است و مردم فرانسه از این گونه حملات دچار رنج و وحشت شده است.
 حملاتی که قربانیان بسیار زیادی از مردم ما گرفته است.
 
وی ادعا کرد اسد مخالفین خود را تروریست خطاب می کند و از آغاز سال دو هزار یازده میلادی با مخالفین خود می جنگد و چنین رفتاری را در پیش گرفته است؛ وی رهبری این نبرد را برعهده گرفته است و سبب آوارگی مردم خود و زندانی کردن هزاران تن شده است.
 
ژان مارک آیرو روز گذشته برای نخستین بار با رکس تیلرسون وزیر جدید امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد. در این گفتگو، وزرای امور خارجه دو کشور در خصوص موضوعات مورد اهمیت دو طرف از جمله مبارزه با تروریسم، روابط میان آمریکا و اروپا، و همچنین مسئله اسرائیل و فلسطین بحث و تبادل نظر کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار