سازمان هواشناسی اعلام کرد:

وضعیت آب و هوای کشور در 29 بهمن ماه + جدول/ كاهش محسوس دما در نیمه شمالی

سازمان هواشناسی اعلام کرد که روز جمعه غالب مناطق کشور، تحت تاثیر سامانه بارشی فعال است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آخرین خروجی مدلهای هواشناسی در روز جمعه غالب مناطق كشور تحت تاثیر سامانه بارشی فعال بر روی كشور می باشد كه بارش در نیمه شمالی به صورت برف و باران و وزش باد و در مناطق جنوبی كشور به صورت رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد است.
 
روز شنبه این سامانه در نیمه شرقی كشور فعال بوده و برف و باران و وزش باد در شمال شرق، شرق و دامنه های البرز شرقی و مركزی و رگبار باران ، رعدوبرق و وزش باد در جنوب شرق پیش بینی می شود.
 
روزهای جمعه و شنبه وزش باد شدید در نیمه شرقی كشور به ویژه در جنوب شرق پیش بینی می شود كه در برخی نقاط احتمال گردوخاك نیز وجود دارد و در این مدت دربرخی نقاط شمال شرق و مناطق كوهستانی دامنه های شمالی و جنوبی البرز كولاك برف پیش بینی می شود.
 
شدت بارش ها در روز جمعه در استان های فارس، بوشهر، نیمه غربی هرمزگان، كرمان، خراسان جنوبی و شرق یزد بصورت رگبار باران و گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید و در برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات استان كرمان بصورت برف خواهد بود.
 
روز شنبه نیز شدت بارش به صورت رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید در نیمه جنوبی كرمان، برخی نقاط استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی و بارش برف در خراسان شمالی و رضوی می باشد. از صبح جمعه تا صبح یكشنبه با نفوذ توده هوای سرد، كاهش محسوس دما در نیمه شمالی رخ خواهد داد. دریای خزر روزهای جمعه و شنبه و خلیج فارس و تنگه هرمز در روزهای شنبه و یكشنبه مواج می باشند.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار