معاون سوادآموزی استان بوشهر خبر داد؛

رفع مشکل بیمه‌ای آموزش‌دهندگان دوره‌های سواد‌آموزی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: از ابتدای سال جدید آموزش دهندگان واجد شرایط دوره های سواد آموزی در استان بیمه می شوند.

مشکل بیمه ای آموزش دهندگان دوره های سواد آموزی در استان برطرف می شود
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش‌فر، در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی با اشاره به اجرای هرچه بهتر فرایند برون‌سپاری فعالیت‌های سوادآموزی در استان، اظهار داشت: از ابتدای سال 1396 آموزش دهندگان واجد شرایط دوره های سواد آموزی در استان بیمه می شوند.

وی در خصوص اجرای طرح بیمهای آموزشدهندگان سوادآموزی بیان داشت: مؤسسات غیردولتی طرف قرارداد بر اساس ماده 38 قانون تامین اجتماعی باید فهرست آموزش دهندگان خود را که توسط واحدهای سواد آموزی 18 منطقه و شهرستان استان تایید می شوند، براساس حداقل حقوق و دست مزد قانون کار ماهیانه تنظیم و به تامین اجتماعی ارائه دهند.

معاون سواد آموزی استان به نحوه برخورداری ماهانه آموزش دهندگان از این طرح بیمه ای با توجه به دوره  مختلف سواد آموزی اشاره کرد، اضافه کرد :آموزش دهنگان واجد شرایط این طرح در دوره سواد آموزی به روش کلاسی ماهانه 20 روز و به روش گروهی و فرد  به فرد به ارای هر نفر 4 روز، در دوره انتقال 21 روزه و در دوره تحکیم 4 روز در ماه از حق بیمه بهره مند می شوند.

وی داشتن مدرک فوق دیپلم را یکی از شرایط اختصاصی بهره مندی از طرح بیمه ای آموزش دهندگان ذکر کرد و بیان داشت: دانش آموزان واجد شرایط دوره متوسطه دوم که اولیا بی سواد داشته باشند از شرط مدرک تحصیلی مستثنی هستند.

دانش فر در پایان سخنانش با بیان اینکه اجرای این طرح هیچ گونه تعهدی برای آموزش و پرورش و متقابلاً هیچ گونه حق اداری و استخدامی را برای آموزش دهندگان ایجاد نمی کند"عنوان داشت: مؤسسات مکلفند که برای رعایت حقوق آموزش دهندگان نسبت به انعقاد قرارداد آموزشی و امضای آن توسط آموزش دهندگان اقدام نمایند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.