"جولیان آسانژ" تا ۳۰ روز دیگر از سفارت اکوادور اخراج می‌شود

دولت جدید اکوادور پناهنگی بنیان گذار سایت ویکی لیکس را لغو می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اکوادور، "جولیان آسانژ"، بنیان گذار سایت ویکی لیکس، احتمالا مجبور به ترک سفارت این کشور در انگلیس خواهد شد.

این هکر استرالیایی که تاکنون حدود ۵ سال حبس خودخواسته در سفارت اکوادور در انگلیس را پذیرفته است به احتمال زیاد تا یک ماه آینده مجبور به ترک این سفارت خواهد بود.

آسانژ ۴۵ ساله در تابستان ۲۰۱۲ به آزار جنسی متهم شد و پس از مکاتبه با "رافائل وینسنته کورئا دلگادو"، رئیس جمهور وقت اکوادور، پناهندگی این کشور را دریافت کرد. این در حالی است که با رد صلاحیت "کورئا" برای شرکت در دور جدید انتخابات ریاست جمهوری اکوادور، احتمال اخراج آسانژ از سفارت این کشور در انگلیس تقویت می‌شود.

"سینتیا ویتری" از نامزدهای حزب سوسیال مسیحی انتخابات ریاست جمهوری اکوادور در گفتگو با روزنامه محلی "ال کامرسیو" اظهار داشت: اکوادور مسائل مهمتر از آسانژ برای صرف پول مالیات دهندگان دارد. در صورتی که رئیس جمهور شوم، ترجیح می‌دهم هزینه‌ای که برای نگهداری از آسانژ در سفارت پرداخت می‌شود را صرف ناهار دانش آموزان مدرسه ابتدایی کنم. من خود پناهنگی آسانژ را لغو خواهم کرد.

"گیلرمو لاسو" از حزب ایجاد فرصت در انتخابات اکوادور نیز معتقد است مردم اکوادور هزینه هایی را متحمل شده اند که ضروری نبوده است. او از آسانژ خواست تا ظرف ۳۰ روز سفارت اکوادور در انگلیس را ترک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار