اصفهان؛

فعالیت یک وکیل به ازای هر هزار و 333 نفر درشهر اصفهان

دو هزار و 240 وکیل در استان اصفهان وجود دارد که به ازی هر هزار و 333 نفر، یک وکیل در شهر اصفهان مشغول فعالیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به مناسبت هفته وکالت و سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان  درجمع اصحاب رسانه گفت: خوشبختانه کانون وکلا ارتباط بسیار خوبی با خبرنگاران داشته و بازتاب آن آگاهی بخشی و استفاده مردم از اطلاعات است.

 اسد الله اسلامی فلرسانی افزود:  اولین کانونی که بعد از انقلاب تشکیل شد کانون وکلا است و هم اکنون دراستان اصفهان دوهزار و 240 نفر وکیل دادگستری عضو این کانون هستند که هزار و 466 نفر آقا و 774 نفر را خانمها تشکیل می دهند که در شهر اصفهان هر وکیل  به ازای هر 1333 نفر است.

وی درخصوص دغدغه های کانون وکلا ادامه داد: بحث استقلال و حفظ شان وکلا و دفاع از حق شهروندی مردم جزو وظایف اصلی دادگستری بوده و همواره مدنظر است وکلا در زمان اجرا و دفاع به نکات مثبت و منفی قوانین واقفند و در شناسایی و و آسیب شناسی مقررات می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان  با اشاره به اینکه وکلا دادگستری زمانی می توانند  به وظایف ذاتی خود عمل کنند که بستر لازم آن فراهم شود گفت: این کانون یک نهاد مستقل است و برای تامین منابع مالی و رسیدن به اهداف واقعی همیشه با موانع و دغدغه هایی مواجه است.

وی با بیان اینکه  دغدغه اصلی کانون وکلا  دفاع از حق و حقوق مردم است و در همین راستا هیئت رئیسه کانون وکلا   2 مصوبه را تصویب و به مرحله اجرا رسانده افزود:  برگزاری همایش کمیسیون پارلمان کانون وکلای دادگستری کشور در 15 اسفند با هدف ایجاد ارتباط بین وکلا و نمایندگان مجلس و برگزاری سومین اجلاس کنگره با دعوت عموم وکلا با هدف  ایجاد تبادل نظر و تعامل با وکلای دادگستری و بررسی مشکلات و دغدغه های وکلا  از اقدامات انجام شده  در اصفهان است.

اسلامی خاطر نشان کرد: کانون های دادگستری و وکیل آن اگر استقلال نداشته باشد به طور علنی معنایی ندارد چرا که وکیل دادگستری باید بدون هیچ نگرانی و دغدغه استقلال از  حق مردم دفاع کند، اگر روزی وکیلی دغدغه استقلال داشته باشد بدون شک آن روز از حق مردم به خوبی دفاع نمی شود.

اسلامی ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که شهروندان با آن مواجه هستند ناشی از عدم آگاهی حقوق شهروندی است که وکیل دادگستری با اطلاع کامل از این حقوق و داشتن استقلال کامل  می تواند در زمان اجرا از حق شهروندان دفاع کند .





انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار