معافیت دارندگان گرین کارت از فرمان ضدمهاجرتی ترامپ

وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد دارندگان گرین کارت با هر ملیتی می‌توانند وارد این کشور شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "جان کلی"، وزیر امنیت داخلی آمریکا، روز گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت در نسخه جدید ممنوعیت مسافرت به آمریکا که از سوی دولت "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، وضع شده است؛ هیچ ممنوعیتی برای ورود دارندگان گرین کارت به آمریکا وجود ندارد.  

جان کلی در ادامه توضیحاتش افزود: آن دسته از مسافرانی که سوار بر هواپیما شده و به خاک آمریکا وارد می‌شوند نیز شامل این معافیت خواهند شد. ترامپ قصد دارد فرمان ساده و موثری در ارتباط با مهاجران صادر کند که به مراتب از فرمان نخست سخت‌گیرانه‌تر است. 

قرار است جان کلی بر روی بندهای قانونی فرمان جدید که ممنوعیت سفر شهروندان کشورهای خارجی از جمله هفت کشور مسلمان قید شده در فرمان نخست را به فرودگاه‌های آمریکا شامل می‌شود، مطالعه و تحقیق کند.  

کلی اعلام کرد طرح‌هایی در دست مطالعه دارد که تضمین کند افراد در فرودگاه‌های مبدأ سوار بر هواپیما نمی‌شوند تا راه آمریکا را در پیش بگیرند. اما اگر این موضوع اتفاق افتاد و موفق شدند وارد خاک آمریکا شوند، ‌به آنها اجازه ورود داده خواهد شد.

ترامپ در فرمان نخست ضد مهاجرتی خود ورود اتباع هفت کشور مسلمان (ایران،‌ عراق، سوریه،‌ سودان،‌ سومالی، یمن و لیبی) را به خاک آمریکا به مدت ۹۰ روز ممنوع اعلام کرد. پذیرش پناهجویان تا 120 روز و پذیرش پناهجوی سوری نیز برای همیشه در این کشور ممنوع اعلام شد.

فرمان نخست ترامپ با واکنش مقامات قضایی آمریکا مواجه و فعلا لغو شده است. هرج و مرج بوجود آمده در فرودگاه‌های آمریکا و تظاهرات گسترده در این کشور، ترامپ را از اجرایی کردن این طرح بازداشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار