چرا میوه و صیفی‌جات یک شبه گران شد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار از علت افزایش قیمت برخی اقلام پرمصرف در بازار صیفی‌جات سخن گفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بارندگی‌های اخیر و سرما در نواحی مختلف کشور از جمله قسمت‌های جنوبی که بار اصلی صیفی جات در فصل زمستان از این نواحی وارد تهران و شهرهای مختلف می‌شود، قیمت انواع میوه و صیفی‌جات را دستخوش گرانی کرده است.
 
این درحالی است که بررسی‌ها از بازار میوه افزایش قیمت چندبرابری انواع صیفی جات از جمله گوجه، خیار، بادمجان، فلفل و ... را نشان می‌دهد که دراین میان قیمت 7 هزار تومانی گوجه به چشم می‌خورد.
 
در همین رابطه مهاجران با بیان اینکه بارندگی‌ از 4 روز گذشته در نواحی جنوبی کشور مردم را غافل‌گیر کرده، گفت: بارندگی شدید در جنوب کشور امکان رسیدن بار میوه و صیفی‌جات از این نواحی به شهرهای مختلف کشور را دچار مشکل کرده است.
 
وی افزود: گوجه از جمله صیفی‌جات مهمی است که در این فصل از نواحی جنوبی کشور از جمله بوشهر، بندرعباس و چابهار وارد تهران می‌شود و بادمجان، فلفل و کدو از خوزستان برداشت می‌شود که با بارندگی اخیر باری از این اقلام به میادین تره بار نرسیده است.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با بیان اینکه تا روز سه‌شنبه مشکل کمبود صیف‌جات در میادین تره‌بار رفع می‌شود اظهار کرد: با کاهش بارندگی‌ها و رسیدن بار میوه و صیفی‌جات به تهران نیزار بازار برطرف شده و با متعادل شدن میزان عرضه و تقاضا، قیمت‌ها به روال قبل بازمی‌گردد.
 
مهاجران با بیان اینکه ذخیره‌سازی سردخانه‌ای اقلامی چون بادمجان، فلفل و گوجه امکان‌پذیر نیست گفت: در گذشته گوجه های سبز انبار می‌شد و در حرارت 24 درجه به رنگ دلخواه می‌رسید ولی گوجه های خوزستان در زمین‌های کشاورزی و با گذشت زمان به رنگ دلخواه می‌رسند که همین امر باعث شد ذخیره‌سازی گوجه‌های جنوب انجام نشود.
 
با این تفاسیر جای سوال است که در مواجه با چنین بحران‌هایی که هرساله ممکن است در مقطعی از زمان باعث نوسان قیمت میوه و صیفی جات به کشور شود چرا مسئولین برنامه‌ریزی دقیقی برای این موضوع ندارند تا شاهد افزایش چندبرابری قیمت انواع میوه و صیفی‌جات نباشیم.
 
منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار