حجت الاسلام و المسلمین احمدی‌میانجی مطرح کرد؛

ارسال 48 درصد پرونده‌های ورودی محاکم به شوراهای حل اختلاف

رئیس شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه گفت: حداقل 48 درصد پرونده‌های ورودی محاکم و دادگستری‌ها به شوراها فرستاده می‌شود و همکاران در شوراها سعی بر سازش در آن‌ها دارند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای حل اختلاف استان تهران‌، حجت الاسلام و  المسلمین محمدمهدی احمدی‌میانجی رئیس شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه در نهمین گردهمایی علما و روحانیون شوراهای حل اختلاف استان تهران اظهار داشت: حدود 80 درصد شوراهای حل اختلاف شهری به سیستم الکترونیکی ثبت پرونده‌ها (cms) وصل هستند و سعی بعدی ما در این است که شوراها را نیز مثل دیگر محاکم قضایی به دفاتر خدمات قضایی اتصال دهیم .

وی گفت: قانون فعلی شوراها سه ساله است و ما تدوین مقدمات قانون دائمی شوراهای حل اختلاف را شروع کرده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی‌میانجی، نظر مخالف خود با هزینه‌های پرداختی در شوراها را اعلام و تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف و متعدد با دولت، مجلس و در نهایت کمسیون قضایی مجلس، اگر 50 درصد بودجه اعتباری شوراهای حل اختلاف را هم بدهند ما راضی هستیم اما بنا به دلیل مشکلات بودجه‌ای کماکان با کمبودها مواجهیم.

وی با بیان اینکه به زودی طبق دستور کتبی در پایان سال برای همکاران شورایی شاغل در روستاها تا 150 هزار تومان و همکاران شاغل در شهرها تا 250 هزار تومان مبلغ واریز خواهد شد، از مبلغ واریزی دیگری اضافه بر حقوق اسفندماه به همکاران خبر داد.

معاون قوه قضائیه در خصوص پیگیری‌ها و رایزنی‌های مستمر با ریاست قوه قضاییه و دیگر مقامات مربوط از امتیاز 20 درصدی همکاران شورایی در آزمون‌های استخدامی قوه قضائیه و نیز برگزاری سالانه ویژه قضات شورا خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار