تلاش رئیس جمهور آمریکا برای توجیه گاف خود درباره سوئد

دونالد ترامپ در پیامی توییتری تلاش کرد گاف خود در مورد سوئد را توجیه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه، یک روز پس از اظهارات اشتباه خود درباره یک حادثه امنیتی مرتبط با مهاجران در سوئد گفت اظهاراتش را براساس گزارشی که در تلویزیون مشاهده کرده بود، مطرح کرده است.
 
ترامپ روز شنبه در جمع طرفدارانش گفت «سوئد به علت مهاجرت ها با مشکلاتی جدی روبرو بوده است. شما شاهد بودید جمعه در سوئد چه اتفاقی افتاد. سوئد، چه کسی چنین چیزی را باور می کند؟ آنها با مشکلاتی روبرو شده اند که هرگز به آن فکر هم نمی کردند.»
 
این در حالی است که آن شب هیچ حادثه ای در سوئد اتفاق نیفتاده بود و دولت این کشور از وزارت امور خارجه آمریکا خواست توضیح دهد منظور ترامپ از این اظهارات چه بوده است.
 
ترامپ در پیامی توییتری نوشت «حرف های من درباره سوئد با توجه به گزارشی مطرح شد که شبکه فاکس نیوز درباره مهاجرت ها در سوئد منتشر کرده بود.»
 
سخنگوی کاخ سفید نیز روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت اظهارات ترامپ به طور کلی به جنایت روزافزون در سوئد اشاره داشته است و نه یک حادثه خاص در این کشور.
 
آمارهای رسمی نشان می دهد با وجود آنکه سوئد صدها هزار مهاجر را از کشورهایی مانند سوریه و عراق در خود جای داده، اما آمار جرم و جنایت در این کشور از سال 2005 با کاهش روبرو بوده است.
 
کاترینا اکسلسون سخنگوی وزارت امور خارجه سوئد گفت «اظهارات ترامپ باعث تعجب دولت سوئد شده است. ما تلاش می کنیم این موضوع را روشن کنیم.»
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار