یوسف‌نژاد در موافقت با بودجه 96:

تصدی‌گری دولت در بودجه 96 کاهش پیدا کرده است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تصدی گری دولت در بودجه سال 96 کاهش پیدا کرده است و به بحث زیرساخت‌های کشور توجه زیادی شده است.

تصدی گری دولت در بودجه 96 کاهش پیدا کرده استبه گزارش خبرنگار مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میان درود که در موافقت با بودجه سال 96 سخن می‌گفت، اظهار داشت: فضای عمومی کشور در رکود و بیکاری به سر می‌برد و وضعیت اشتغال مناسب نیست و منابع محدودی نیز در اختیار داریم.
 
وی افزود: از کل 84 هزار میلیارد تومان تنها در مورد 35 هزار میلیارد  می‌توانیم تصمیم بگیریم و از این مقدار 10 درصد آن شامل پروژه‌های عمرانی می‌شود و با این وجود کمیسیون تلفیق نیز با توجه به اسناد بالادستی تصمیم گرفته و به بحث انضباط و شفافیت مالی نیز توجه داشته است.
 
نماینده مردم ساری با بیان اینکه دغدغه مخالفان تا حدودی در بودجه دیده شده است، گفت: دغدغه مخالفان که مدعی کم لطفی به آموزش و پرورش، باز نشستگان و مسائل دفاعی بوده است تا حدودی در بودجه توسط کمیسیون تلفیق توجه شده و بنده شهادت می دهم که هدف این کمیسیون کمک به مستضعفان، فرهنگیان،‌ صنعت دفاعی کشور بوده است و ما چاره دیگری جز این نداشتیم و با توجه به 112 میلیارد منابع ما از نفت و 100 هزار میلیارد از مالیات چاره‌ای جز بازگشایی فاینانس نداریم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در بودجه سال 96 در مورد دانشگاه‌ها تصمیمات خوبی گرفته شده و 360 میلیون یورو به وزارت علوم تخصیص یافت و آنچه که می خواهیم بگوییم این است که بودجه سال 96 با توجه به ظرفیت‌های موجود خوب بسته شد و به برنامه ششم و اسناد بالادستی نیز در این بودجه توجه شده است.
 
این عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به ویژگی‌های بودجه سال 96 اظهار داشت: بودجه سال آینده از انضباط مالی بهتری برخوردار است و در این بودجه سامانه حقوق و دستمزدها توسط سازمان اداری استخدامی دولت دیده شده و یکی از نقاط مثبت بودجه سال 96 کاهش ردیف‌های متفرقه است و اگر به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داریم در این بودجه نیز به این مسئله توجه شده است.
 
یوسف نژاد افزود:  در بودجه سال 96 به پروژه‌های عمرانی توجه شده و مالیات‌ها بر اساس تورم تنظیم شده و شاغلان و بازنشستگان نیز حقوقشان افزایش یافته است و تصدی گری دولت در بودجه سال 96 کاهش پیدا کرده است و به بحث زیرساخت‌های کشور توجه زیادی شده است.
 
وی با بیان اینکه دربودجه سال 96 به بازپرداخت بدهی‌های جاری کشور توجه شده است، افزود: در بحث بازپرداخت بدهی‌ها اقدامات خوبی انجام شد و در جهت تأمین اعتبار برای نیروی دریایی ارتش نیز بودجه اختصاص یافت همچنین به مشکلات حاشیه شهرها در بودجه توجه شده است .
 
عضو کمیسیون صنایع افزود: از دیگر نکات مثبت بودجه سال 96 توجه به بخش محیط زیست است و بحث جنگل‌ها و کشت دانه‌های روغنی نیز در بودجه دیده شده است. و توجه به شهرهای کم جمعیت از نکات مثبت بودجه سال 96 است.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان تصریح کرد: ‌با توجه به شرایط و امکانات جاری کشور چاره دیگری جز این نداشتیم و بودجه‌ای که اکنون در اختیار نمایندگان قرار دارد با تمام توان بسته شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار