شیراز؛

کمک رسانی به حیات وحش در فارس

مردم در صورت مشاهده حیات‌وحش در مناطق مسکونی بدون آسیب رساندن به حیوانات به محیط‌ زیست اطلاع دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد مکرمی رییس حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما به‌علت بارش باران و سرما عده ای از پرندگان و جانواران وحشی از ارتفاعات کوهستان در جستجوی غذا به سمت مراکز مسکونی حرکت می کنند.
 
مکرمی افزود: ممکن است انواع حیات‌وحش شامل روباه، پرندگان کل و بز، قوچ، میش و پرندگان بویژه کبک و تیهو برای تهیه غذا راهی جاده ها و مناطق مسکونی شوند و در اینجا مردم باید مهربانی خود را با حیات‌وحش به نمایش بگذارند و با فراهم کردن دانه و غذا برای تغذیه حیات وحش، که به عنوان جلوه و زینت طبیعت به شمار می آیند محیط زیست را یاری کنند.
 
وی ادامه داد: معمولا با بارش برف‌های سنگین در ارتفاعات حیات‌وحش برای تأمین علوفه با مشکل مواجه می‌شوند ازاین‌رو وارد مناطق مسکونی می‌شوند که متأسفانه برخی افراد سودجو موجب اذیت و آزار این حیوانات بی‌پناه می‌شوند و در برخی موارد نسبت به زنده‌گیری و نگهداری آن‌ها در مناطق محصورشده اقدام می‌کنند.
 
مکرمی با بیان اینکه این دستگاه آماده امداد رسانی به حیات‌وحش است افزود: از شهروندان و اهالی مناطق مسکونی درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده ، بدون آسیب رساندن به حیوانات به محیط‌ زیست اطلاع دهند.
 
وی بیان کرد: محیط‌ زیست تمهیدات لازم برای کمک‌رسانی به حیات‌وحش مانند تأمین علوفه و یا گرم کردن محیط آن‌ها را در دستور کار دارد.
 
رییس حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد تصریح کرد: حفاظت محیط زیست پاسارگاد با شماره تلفن های 43567733 و09171271667 آماده پاسخگویی به هم استانی ها است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار