فرهادی: وزنه برداری مانند فوتبال در آمدزا نیست

رئیس هیئت وزنه برداری تهران گفت: وزنه برداری مانند فوتبال نمی‌تواند درآمدزایی داشته باشد چون از نظر پخش زنده دچار مشکل هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تورج فرهادی، رئیس هیئت وزنه‌برداری استان تهران صبح امروز در نشست خبری پاسخگوی اهالی رسانه بود.  
 
وی بیان کرد:‌ هنوز با نقطه مطلوبی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم فاصله داریم، اما با تحرکی که در این مدت کوتاه در وزنه‌برداری تهران ایجاد کرده ایم موجب شده مشتاقان زیادی به این رشته مدال آور المپیکی علاقه مند شوند.
 
فرهادی ادامه داد: با حمایت از سرمایه‌های اصلی وزنه‌برداری که نونهالان و نوجوانان هستند می توانیم در آینده پایگاه های زیادی را برای این ها فراهم کنیم. از طرفی برای افرادی که از شانس زیادی برای مدال آوری در عرصه های بین المللی برخوردار هستند باید فضایی فراهم کنیم تا در شرایط مطلوب رقابتی قرار بگیرند.  
 
رئیس هیئت وزنه‌برداری استان تهران در ادامه تصریح کرد:‌ هنوز در ابتدای راه قرار داریم اما در همین مدت کوتاه به گونه‌ای عمل کرده ایم که صعود و پیشرفت را در این رشته ایجاد کرده ایم. با برنامه‌هایی که مدنظرمان قرار دارد و با استفاده از تجارب ارزنده پیشکسوتان دوباره می توانیم وزنه‌برداری تهران را به جایگاه اصلی اش بازگردانیم در سطوح ملی هم با توجه به ظرفیت‌هایی که در این رشته در سطح کشور وجود دارد می‌توانیم در تمام اوزان تیم ملی حرفی برای گفتن داشته باشیم، البته در ادوار المپیک تنها پولاد مردان ما در بعضی از اوزان  توانسته اند مدال کسب کنند که با برنامه ریزی و استفاده درست از ظرفیت های تیم ملی می توان در آینده نتایج بهتری را در المپیک ها کسب کرد.
 
فرهادی با تاکید بر اینکه وزنه‌برداری تهران همواره از برترین‌های کشور بوده است،‌گفت: در مقاطعی نشد نتایج دلخواهی را کسب کرد و حتی تا مرز نابودی هم پیش رفت. در این مدت کوتاه سعی کردیم از تمام داشته های مان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و راهنمایی بگیریم. البته به دلیل عدم هماهنگی و آگاهی لازم در سال اول نتایج لازمی را به دست نیاوردیم، به طوری که در پایان سال 94 نتوانستیم نتایج درخورشان را بدست آوریم و همین امر موجب شد تا از مردم عذرخواهی کنم،البته این موضوع سبب نشد از برنامه هایی که مدنظرمان است دوری کنیم.
 
وی افزود: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را در افق برنامه‌ریزی خود ترسیم کردیم. در برنامه کوتاه مدت کسب عنوان قهرمانی برای ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر در سطح کشور در دستور کار بود که در 2 رده سنی جوانان و بزرگسالان به آن دست یافتیم. هر چند که در نوجوانان می‌توانستیم به این مهم برسیم، اما به دلایلی میسر نشد. این نتایج سرمایه اصلی ما صرفا برای ایجاد تحرک و انگیزه در علاقمندان است. نگاه میان مدت ما به المپیک 2020 است تا حتما از استان تهران نماینده یا نمایندگانی در تیم ملی داشته باشیم. در نگاه بلندمدت هم رساندن تهران به سطح ملی و بین‌ المللی در نقطه اوج خودش است به طوری که باید در هر وزن در تمام رده‌های سنی حداقل 2 تیم کامل داشته باشیم.
 
رئیس هیئت وزنه‌برداری استان تهران با تشریح برنامه‌های این هیئت گفت: فعال کردن باشگاه‌های وزنه‌برداری و راه‌اندازی پایگاه قهرمانی استان در ورزشگاه شهید معتمدی (کارگران)، خرید تجهیزات برای برگزاری مسابقات، برگزاری کلاس‌های مربیگری درجه 3 و کارگاه‌های آموزشی در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان، برگزاری لیگ‌های نونهالان و نوجوانان استان، تشکیل شورای فنی متشکل از پیشکسوتان باتجربه این رشته و انتخابی تیم‌های استان از جمله فعالیت‌های مهم سال اخیر بود.
 
فرهادی با تاکید بر اینکه باید در تمام رده‌های سنی 2 تیم کامل داشته باشیم، گفت: حتی در برخی اوزان توانایی معرفی 3 وزنه‌بردار را خواهیم داشت. کمیته آموزش هیئت به صورت جدی فعال شده است و تصمیم داریم با همکاری دانشگاه پیام نور قهرمانان ما بدون کنکور در رشته کارشناسی تربیت بدنی پذیرفته شوند. امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم جایگاه واقعی ورزش را در سبد خانوار پیدا کنیم و جایگاه واقعی وزنه‌برداری تهران را در سطح ملی و بین‌المللی ارتقا دهیم.  
 
وی درباره خانه وزنه‌برداری استان تهران اظهار داشت: قول این مکان را از شهرداری منطقه 7 گرفته بودیم، اما بیان موضوعاتی از جمله نبود استحکام بنای مورد نظر به منظور انجام رشته وزنه‌برداری ما را بر آن داشت تا تیمی را از سازمان نظام مهندسی مامور کنیم تا سازه این بنا را از نظر استحکام مورد بررسی قرار دهند تا اگر مشکلی بود مکان دیگری را در نظر بگیریم که ظاهرا مورد تائید قرار نگرفت. البته طی صحبت‌هایی که با گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران داشتیم قول این حمایت داده شد. نگاه ما این است تا بتوانیم علاوه بر دو پایگاه قهرمانی یک خانه وزنه‌برداری را برای خانه این رشته تدارک ببینیم. نگاه ما تدارک مجموعه‌ای مجهز و کامل برای وزنه‌برداری استان تهران است و قول می‌ دهم این اتفاق در بلندمدت رقم بخورد.
 
رئیس هیئت وزنه‌برداری استان تهران درباره بودجه این هیئت و نحوه تامین هزینه‌ها و اینکه چه میزان از فدراسیون وزنه‌برداری دریافتی داشته‌اند،گفت: تصمیم نداشتم در این خصوص صحبت کنم؛ در یک سال اخیر تنها 2 میلیون از فدراسیون دریافت کردیم که فقط هزینه کارمندی است که در هیئت تهران فعالیت می‌کند. در طول سال 95 با توجه به اعزام‌هایی که داشتیم بیش از 250 میلیون تومان هزینه کردیم. البته می‌دانیم که فدراسیون هم با مشکلات خاص خود روبرو است و این انتقاد به سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان وارد است که چرا حمایت‌های لازم را ندارند. ورزش از ارکان جامعه است و نمی‌دانم چرا آقای وزیر می‌گوید ورزش را به خودشان واگذار می‌کنیم. این نگاه از کلان باید اصلاح شود تا کاری صورت گیرد. تا امروز هم با کمک حامیان مالی کار را پیش بردیم، اما مانند فوتبال نمی‌توانیم درآمدزایی داشته باشیم چون از نظر پخش زنده دچار مشکل هستیم.  
 
فرهادی در پایان یاد آور شد:برخی رشته‌ها از مجموعه‌هایی که دارند درآمدزایی می‌کنند و از این درآمدها هزینه‌های خود را تامین می‌کنند، اما وزنه‌برداری استان تهران از این ظرفیت‌ها محروم است. یک وزنه‌بردار حرفه‌ای حداقل ماهی 3 میلیون تومان هزینه دارد و اگر ما هم امکان استفاده از چنین ظرفیت‌هایی را داشتیم می‌توانستیم زودتر خانه وزنه‌برداری تهران را تکمیل کنیم نه اینکه به دنبال هزینه‌های جاری باشیم. درست است که زمان المپیک‌ها و مسابقات همه از این رشته انتظار دارند، اما تنها آن زمان است که توجهات معطوف وزنه‌برداری می‌شود و در سایر روزهای سال خبری از حمایت نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار