همدان؛

آغاز به کار همایش ملی شهر سبز پایدار در همدان

همایش ملی شهر سبز پایدار از امروز در همدان کار خود را آغاز کرد.

آغاز به کار همایش ملی شهر سبز پایدار در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این همایش دو روزه که در همدان به عنوان نخستین شهر سبز پایدار جهان اسلام برگزار شده 103 مقاله از سراسر کشور فراخوان شده است که به گفته اقای مولوی مسئول این همایش 74 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته که 28 مقاله به شکل سخنرانی و 42 مقاله هم به شکل پوستر ارائه شده است.

به گفته مسئول این همایش محورهای همایش در حوزه مدیریت شهری حمل و نقل و ترافیک و حفاظت از باغات و فضاهای شهری و توجه به انرژی های نو است.

این همایش ملی با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور آغاز بکار کرد، همچنین با حضور وی رونمایی از نشان همدان نخستین شهر سبز پایدار جهان اسلام آغاز شد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در این همایش گفت: خیلی خوشبختیم در جمهوری اسلامی ما دو مورد از برنامه های جهانی را توانستیم کسب کنیم همدان بعنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام و قزوین پایلوت شهرهای شکوفائی شهری.

ابتکار افزود: در برنامه کاهش آلاینده های هوا 16 دستگاه اجرایی در کنار هم با ساز و کار مدیریتی قوی تلاش می کنند کیفیت هوای شهر را افزایش دهند.

وی ادامه داد: مدیریت یکپارچه شهری و در کنار آن توجه به درآمدهای پایدار در شهرها با هدف ایجاد درآمد پایدار به غیر از منابع ناشی از فروش شهر مورد توجه دولت قرار گرفته است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: دولت چند مصوبه را به عنوان آسیب شناسی زیست محیطی شهرها به تصویب رسانده که بهترین آنها در ارتباط با تسهیلات لازم برای مدیریت پسماند در شهرها است.

وی ادامه داد: مدیریت و توسعه فضای سبز در شهرها از دیگر مصوبات مهم دولت در موضوع خفاظت از محیط زیست است.

ابتکار یادآور شد: اجرای کمر بند سبز به عنوان سپر دفاعی در مقابل پدیده های نوظهور از جمله گرد و غبارهای محلی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم این طرح در شهرهای سبز و پایدار و کلان شهرها در طرح های جامع و تفضیلی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.